Friday 12 October 2007

Life is simple not easy

Jag citarar Søren Bregendals albumtitel för det är precis så jag känner. "Life is simple not easy"
Har grubblat och tänkt länge, men ändå känns det inte som att något vettigt kommer ut.
Varför skulle jag vilja fråga, och jag skulle behöva ett svar. Inte "kämpa på det löser sig" eller "Man kan inte göra mer än sitt bästa" eller "ge det tid".
Det är inte riktigt det som man vill höra, men jag antar att jag får nöja mig med det sålänge.



Jag har börjat tänka på min framtid, vad jag ska utbilda mig till, vilka mål jag har med framtiden. Men liksom en stjärna faller från himlen faller också delar av mina mål.
När jag var yngre var allt så mycket lättare, jag visste precis vad jag ville och gick efter mina mål, med hjälp av mamma och pappa.
Jag har alltid gått min egen väg, jag var inte som jag folk tyckte jag skulle vara, men de gillade mig för den jag är och för att jag vågar vara "min egen", som min engelska lärare sa till mig i våras: "Caroline, du har väldigt udda intressen, missförså mig inte, för jag tror att i o med det kan du nå långt"
Tror inte någon sagt något sådant till mig förut, jag tackar och bockar. det är ord jag alltid kommer att bära med mig.


___________________________________________________________




Dagen för övrigt då..ja du. Har en dum grupp-uppsats som ska vara klar på måndag och det känns som att jag börjar förstå lite..goodie liksom. MEN låt mig hoppa av kursen efter detta. Känner verkligen att jag måste lära mig mer innan, orka sitta med ett lexikon och slå upp ord bara för att jag inte fattar vad de säger på föreläsningarna. Kan svenska vara så svårt?
Inte nog med det, letar jobb som en duva letar mat. Är ganska desperat, inte bara för pengarnas skull utan för att få en stimulans. Är kräsen av mig.. YES I KNOW.. men jag vill inte ha telemarketing.. Så fortsätter leta och hoppas.

Antar att jag får mer tid för at gå på gymmet nu, passar bra då jag försöker få bort kilona som jag laggt på mig sen Korea.
Det känns ärligt lite märkligt att maten kan skilja så pass mycket. OKEJ jag gick en hel del, men käkade annat, mera grönsaker o hälsosamma saker.. Vad ska jag säga..det var BILLIGT!!
Fick även i mitt onyttiga saker! Skulle kunna göra vadsomhelst för att få Blueberry bubble tea från "Ajumma" i Migliore ap. store i Dongdaemun.
Samt Ddeokbokkee, hur gott som helst, + den "starka" kryddningen får mig att vakna till liv.
Kan säga till folk som vill tappa några kilon inför julen, då man brukar öka ^^, pröva GI och Sunny Beach metoden.. Den har iaf funkat på mig hittills och det är inga konstiga ingredienser osv. OKEJ man måste laga en massa o köpa en massa saker, men det funkar och det är en "rolig diet"
Ibland önskar jag att jag bara kunde stoppa i mig precis vad som helst men ändå se smal ut.. och NEJ det handlar inte om utseende fixering, det handlar om att vara hälsosam och må bra. dessutom när man mår bra "ser man bra ut".


Såg klart den japanska serien Gachi Baka!, varför har jag aldrig haft en lärare som Gonta? Snacka om att bry sig om sina elever och hjälpa dem som behöver det, fastän han riskerar sitt eget liv och karriär.
Men jag har ju mina föräldrar, bror, vänner och Jesus. (För er som inte vet, ja jag är kristen)





Som Tiffany sa till mig igår "Aza aza fighting!!"
Det är bara att pröva igen!!



"It makes you crawl, It makes you fly, that's when you know you are alive, Unless you try, you never know.. the story remains untold" Søren Bregendal

No comments: