Monday 4 January 2010

SNÖ!

Snön tog över Seoul under natten.. o mer faller hela tiden!
Idag undrade klasskompisarna om vi kommer kunna ha lektioner om det fortsätter... för enligt lärare o Seoulbor är detta KAOS, de har inte sett så här mycket snö i Seoul på flera år! (5-6)

Min rumskompis sa att hennes chef hade sagt att han aldrig varit med om så här mycket snö i Seoul någonsin... o han är född o uppvuxen i Seoul. (Han e född på 60talet)
Så ja.. vad ska man säga?
Svensken i mig säger: Vadå det är vinter...inget nyhet.
Koreanen i mig säger: VAD ska jag ta mig till!??!
Tror nog att Svensken vinner, fast well.. om jag slapp snön skulle jag bli ännu gladare.

Ännu roligare var att folk på gatan imorse stod med sopborstar o borstade bort snön... men vid lunchtid hade de tagit fram stora spadar.
+ Jag gick snabbare än bilarna!! Så idag kunde INGEN köra på mig..hahaha
Inte för att jag har varit i närheten av att bli påkörd men..well.. idag korsade folk gatan oavsett om det var en röd eller grön gubbe med tanke på hastigheten.
Tror att bilarna körde i ca 20km/h vilket inte kan skada en myra..o folk har lika bråttom ändå.
+ en del bilar har inga vinterhjul så gissa hur det går för dem i backar...hahaha
Måste säga att jag inte kan fatta att de överhuvudtaget tog bilen ut på gatan idag!

Förutom det så var det färre bussar ute på gatan o tunnelbanan ut till förorterna gick inte heller, hörde att folk började hyperventillera av osäkerhet!
Då måste man ju fråga sig hur de vuxit upp! (förlåt mig men.. SNÄLLA det är snö!! inte världens undergång!!)

Får se vad som händer ikväll.. ska ut på middag, sen HEM..o sen inte röra mig ut.. om vädret blir sämre så får vi se.. det kan bli aktuellt med att stänga skolan...
Men jag har iaf mina svenska vinterskor, svenska jacka (fjällräven), vantar, halsduk..o mössa så kommer nog klara det mesta. (^__^)


Min lärares kommentar: Soobin..Det här är vardag för dig eller hur?
Jag: Precis.. jag fattar inte varför alla klagar det kallas vinter. (^^;;)

No comments: