Saturday 13 February 2010

Nja jag vet inte riktigt alltså...

Idag åt jag lunch me Shao.. lunchen var ok..fast vi gick inte dit vi hade tänkt men det var helt ok.
Vi åt sushi men..ja, stället var bättre förr tycker jag, nu var det ätbart men jag tyckte det var mkt bättre förr.
Sen hamnade vi på Hello Kitty cafe, allt var ROSA!! god kaka, sjukt stor bara.. ^^ i hello kitty form.
Pratade om resor o massa annat.
Igår satt jag nämligen o spanade in mitt dröm univ i Japan, skulle så gärna vilja plugga på KEIO men... ja.. det skulle kosta en förmögenhet!
Bara skolavgifter skulle gå på 60 000 kr, sen tillkommer boende, transport, mat osv.
i sig är 60 000kr rätt okej med tanke på att det är för ett år, min bror betalade 40 000 i bara entrance fee när han pluggade i Australien, men ja.. han pluggade kurser och jag vill plugga språk.
Men att leva i Tokyo är inte billigt. som sagt...det är en DRÖM.
Shao pluggade där under 2007 ett helt år men hon var utbytesstudent så det blev mycket billigare, men hennes nivå är helt otrolig, hon kom högst upp o kan mer eller mindre plugga på univ. där om hon skulle vilja. och som ni vet.. KEIO är en riktigt bra skola.
Hmm.. efter jag tagit studenten från svenska univ. kanske det går, dvs om jag har råd!Men det skulle vara om sådär 6 år (T__T)
Sen pratade vi om att jag ska till Singapore o vara me henne o Clara, frågan är när. Jul skulle vara najs då vädret hemma ändå suger, men å andra sidan vet jag inte hur framtiden kommer att se ut.


Pluggat en del oxå idag och fått damp på min dator och vårt internet.
1. min cd till alla texter i boken hackar hela tiden, så håller på att rippa hela cdn och hoppas på att det ska bli bättre.
2. Lovar att det är någon som hackat sönder vår router här hemma, kan inte ens streama youtube, fast om jag väntar 1 timme så laddar den inte klart, o då handlar det om en låt på 4 min!
Jag kommer seriöst få sitta på random caféer annars, för kan inte leva såhär, tom att checka mailen tar en evig tid, ca 10 min för att logga in!! och Korea ska ha bland världes snabbaste internet, ja du.. man kan ju undra känns som att vi kör med modem!!

Imorn är det nyår, men jag ska spendera hela dagen med mina böcker, samt gå ut o köpa lite presentpapper...


3 dagar kvar.. måste säga att jag e mest nervös inför grammtik, läs och hörtentorna..
intervjun brukar jag klara så den är jag mindre orolig för.
Sen åker jag till Japan, dvs måste tvätta på måndag o börja packa!!

No comments: