Wednesday 6 February 2013

Ibland kan man undra...

Ikväll vet jag vad jag ska göra iaf... Jag ska se på denna veckas uppdrag granskning.
Jag måste säga att detta klipp gör en inte bara upprörd, arg och förvånad, det gör en även ledsen och finner inga ord.
Några av mina tankar är: Hur kan människor gå runt med så mycket hat mot en offentlig person? Hur kan en/fler människor komma på att skriva sådana email till andra?

Jag blir rädd när jag tänker på att detta är vardagen för vissa kvinnor, skulle inte förvånad om även män får stå ut med detta. Det är hemskt, och en skam för Sverige och alla andra länder som det sker i.
Såhär borde världen inte se ut. Hur kan ens sådana människor finnas?

Det känns helt ofattbart, men jag är samtidigt glad att detta kommer fram i media, det är det enda sättet att nå ut till massan. Vi måste hjälpa varandra och se till att detta inte får ske.
Det är lätt att skriva jag vet, det handlar om att vi också ska reagera och göra något, vilket är den svåra biten.

I alla fall kommer jag se resten av denna granskning ikväll.... undrar hur mycket värre det kan bli.
Också att dessa kvinnor fortsätter och orkar fortsätta med sina jobb!!




Efter att ha sett programmet kan man undra vilket hat detta kommer att få.
Vissa saker håller jag med om andra inte. Precis som de flesta säger, de menade inte vad de skrev. Vilket är synd, varför skriva saker som man inte menar, det var rätt hårda och "inte bra" kommentarer.
Också...vad tror människor som skriver om sådant som de borde förstå att folk kommer att ta illa vid sig, speciellt på en sådan plats. Visst har vi yttrandefrihet. Men som vi alla bör ha lärt oss av livet, vissa saker bör vi inte säga öppet. I alla fall så länge det inte klassas som ett jobb - journalism.
Som ni kan se, det finns två sidor och slutet kan vi inte se.
Jag tror att lika många kvinnor gör vidriga saker som män, men i och med att många i detta inslag var feminister fick det en viss vinkling.
Undrar hur männen med samma jobb har det? vilka kommentarer de får från kvinnor... och hur taskiga kan inte kvinnor vara? Jag tror till och med att kvinnor kan vara värre...

I alla fall.. nu har jag sett reportaget och nu går jag vidare....

No comments: