Monday 10 December 2007

It never ends..

Life is not suppose to be this hard - the pain never ends - Where did I go wrong?
Det finns mycket att säga men så lite att förstå...
Vad som händer och vad som borde ske. Livet är en stor fråga, men kan man någonsin få ett ärligt svar?
Jag vet inte men varje gång jag kommer till min "safe place" blir allt lugnare eller så lägger man fokus på just det som verkligen betyder något.

______________________________________________

Men för att inte filosofera för mycket och skriva ner allt så går jag igenom annat...
Lördag = jobb för andra gången.. Kom dit och fick reda på att jag skulle ha en egen kassa..medan alla andra var 2 som delade. Kul kul.. andra gången man skulle jobba och få en egen kassa!! Fick mkt hjälp då det uppstod en massa som jag inte stött på tidigare... Men jag tycker att jag klarade jobbet. Dock måste jag säga att nu märker man att det verkligen är NK man jobbar på och inte Åhlens eller någon annan butik!
På kvällen mötte jag HeeMi och drog till en kille som hette Martin.. han hade "glöggkväll".. det var mkt trevligt. Det var en hop av asiater.. adopterade,hela,halva osv.. mkt trevligt, vi åt knäck,lussebullar och pepparkakor, drack glögg/julmust o lyssnade på julmusik o snackade... Mkt trevligt. Jag träffade en massa nya människor men oxå gamla kompisar..så dt va riktigt mysigt!! gör gärna om det!!

Idag söndag så bar dt av till kyrkan som vanligt.. o som vanligt tar det nästan hela dagen att vara där ^^
Idag övade vi in 2 sånger till nästa vecka, O Holy night och 온 맘다해 찬양, som för övrigt är en av mina absoluta favoriter när det kommer till koreanska "psamler/lovsånger".. så jag ser verkligen framemot nästa vecka..
Blev skogstokig på vägen hem.. först missade jag t-banan, fick vänta i 10 min.. sen kom inte bussen. så fick vänta ca 20 på en annan buss.. som körde runt halva danderyd,solna osv..
Skulle kommit hem 3.15 om DEN buss som jag brukar åka me hade kommit.. men istället kom jag hem runt 4.10!!! nästan 1 timme extra bara för att SL inte kan sköta sitt jobb.. det e helt otroligt att de ska höja priserna när trafiken inte fungerar!!!

Kom på idag att jag inte har några fler lektioner...bara tentor..!! snabb jag är på att tänka..NO I DONT THINK SO!!


Quotes of the day:
"Je t'aime"
"J-je t'aime"
~~
"Thank you for taking care of my STUPIED son."
"Stupied son?"
"Viva stupied son!"
"Hey four eyes!!"
~~
"That's different from this!"
"What's different?.. You gave me your heart but I'm giving you money?"

No comments: