Tuesday 14 November 2017

Från ett intresse till ett annat


För er som inte känner mig så går jag oftast från ett intresse till ett annat.
Jag byter rätt ofta och jag tror att det har med min personlighet. När jag väl intresserar mig för något går jag ALL IN / FULLT UT!

När jag var yngre fick jag höra kommentarer från mina lärare.
"Du har många intressen men det gör dig också mer dynamisk"
"Perfektionist på ett bra sätt"
"Om du inte finner ett intresse i det du gör varar det inte länge"

Jag tror de förstod mig väldigt bra och vissa intressen går upp och ner medan andra försvinner helt, som om det vore en "fluga" i livet.

Intressen som alltid legat mig nära:
1. Språk
2. Resa
3. Musik

Sedan har vi sådant som kommer och går, mitt största intresse det senaste året var BRÖLLOP.
Jag planerade mitt eget bröllop och jag gick verkligen full ut. Men det intresset har mer eller mindre dött ut nu när jag gift mig
Vad gjorde jag?

1. Planerade - detaljer, utseende, mat, gästlista
2. Tittade på SYTTD
3. Testade olika saker
4. Googlade allt och lite till
5. Kollade på prover av div. inbjudningskort, tackkort
6. Letade fotograf
.....

Mitt nya stora intresse just nu är Hudvård. Om ni läser min blogg så vet ni att det har varit många inlägg den senaste tiden gällande hudvård, fokus på K-beauty.
Det har funnits i bakgrunden då det varit en del av min dagliga rutin. Jag hade jättetorr hy när jag var i gymnasier, det var så torrt att jag inte kunde använda smink. När jag besökte Korea 2007 och sedan flyttade till Korea i perioder 2008-2010 köpte jag mer och mer produkter och kunde se en klar skillnad.
Nu 10 år senare ser jag en förändring, tror det har med ålder och hormoner att göra så jag bestämde mig för att använda mer proukter. Jag har inga barn heller så har hela kvällarna till att kladda in mig själv. När jag också tränar och svettas tar det på huden och jag vill därför ta hand om mig lite extra!

No comments: