Monday 24 October 2011

Tragisk men man undrar ju..

Igår kom nyheten om att en 8årig flicka omkommit när hon fick en gravsten över sig.
Tragiskt och en gravsten väger bly!
Men man undrar ju vad flickan gjorde på kyrkogården? Det verkade inte som att hennes föräldrar eller annan anhörig var i närheten?!
Jag har varit på kyrkogårdar sen jag var liten och undrar därför hur något sånt här kan ske?
Vad hade flickan gjort? hur nära var hon och VARFÖR?
En kyrkogård brukar iaf jag endast gå till när jag "måste", det är inte direkt en lekplats och det låter lite märkligt att en 8 årig befunnit sig där ensam!

Tror inte att man helt ska skylla på svenska kyrkan eller ägaren till gravstenen.
Man bör även se till föräldrarna och ORSAKEN till att flickan befann sig där!!

Min åsikt är:
1. Kyrkogårdar är inte en lekplats
2. Barn bör INTE vistas där ensamma
3. Ägaren till gravstenen/kyrkovaktmästaren bör ha koll på stenarna.
4. Föräldrar/Vuxna behöver ha större koll på sina barn! (Det sker fler olyckor nuförtiden, man blir orolig för framtiden!)
5. Man ska INTE gå för nära en gravsten, gå i gå-gångarna, tänk på dem som ligger i marken intill!

No comments: