Tuesday 10 October 2017

Jägaren & Kocken Tikka Masala


Jag testade en av Jägaren & Kockens färdigrätter, det blev Tikka Masala då de flesta innehåller morötter vilket jag är allergiskt emot. Nåväl.. kul med vilt i matlådan men man vet ju aldrig, så jag köpte bara en. Såg ut som vilken rätt somhelst med plast över, ris och kött separat. Satte in i mikron på 4 min, men inget pipljud. Jag kunde höra och se att den var varm så det gjorde inget. Men det var sjukt svårt att få av plasten! Jag vågade inte dra allt för hårt heller då jag var rädd att det skulle spilla ut. Det tog någon minut och blev rätt kladdig men men.
Riset var det mest kompakta jag sett bland de olika färdigmaträtts lådorna jag testat men när man blandade med köttet blev det bättre. Riser är en variant av Uncle Bens? Det värsta rissorten på jorden!?
Köttdelen var jättegott! bra med köttbitar och sötpotatis. Lätt att tugga och god smak på tikka masala såsen.. jag var SUPER DUPER nöjd efter måltiden! Jag kommer försöka leta på andra varianter utan morötter!


Kul med vilt och färdiglagat.

No comments: