Tuesday 18 November 2008

Do my best

Okej, igår var inte världens bästa dag, jag mådde fortfarande kasst efter allergi attacken från söndagen..
o på eftermiddagen gick jag till doktorn, dock för en helt annan orsak.. Så jag hoppas att jag får tid på St: Eriks ögonsjukhus snart, o vem vet..snart kanske jag ligger på operationsbordet för 3e gången~
Det skulle behövas i alla fall! Fast på sätt o vis känns det oxå lite skrämmande, för det får mig att tänka på gamla minnen, smärtan och alla blodiga tårar!
Men på samma gång kan jag inte leva såhär resten av livet! Något måste göras, men antar att det är bara vänta och se och hoppas på det bästa!
Efteråt gick jag hem i det iskalla vädret och jag höll på att bryta ihop pga jag frös till en ispinne, men pinade mig hem i alla fall!
Sedan var det dags att ta fram skolböckerna och läsa lite, fast att jag inte hade lust alls!
Under den senaste tiden har jag bara kännt hur meningslös det är att plugga koreanska på SU.. jag känner inte att jag lär mig något nytt, och det jag lärde mig i Korea tynar bort mer och mer...
Fast det kanske beror på min inställning också...men jag ska göra mitt bästa!!
Har också tänkt på att jag lärt mig mer japanska än koreanska sedan jag kom hem till Sverige.. well well.. ska sluta klaga och ta tag i det hela.. Eller? (O___o;)
Jag öppnade även skivorna jag fick av Hanna som hon köpte till mig i Kina i somras, till min förvåning var det inte musik cd utan VCD, med musik videos med karaoke funktion.. inte fyskam det heller men..lite förvånande..!

Idag vaknade jag tidigt, och gick till jobbet, hade ingen lust då jag var sjukt trött..då jag hela natten fokuserat på att hålla mig varm..på något underligt sätt så fryser jag konstant, trots att det är varmt inomhus! Är jag på väg att bli sjuk!?
I alla fall jobbet gick bättre än jag trodde, och jag fick in 2 kunder i alla fall...
Efter mitt FÖRSTA jobb, tog jag paraplyet och rusade ner till busshållsplatsen och åkte till mitt andra jobb!
Kan säga att regnet öste ner och det blåste rejäla vindar..kalla sådana på köpet!
Tillbringade resten av eftermiddagen på mitt andra jobb, och det var SVINKALLT i mitt arbetsrum, men det var för att någon idiot stängt av värmen, och det blev inte varmt förrän jag skulle gå, KUL KUL...INTE!!

Efter jobbet gick jag o mamma på stan och letade lite små julklappar till Taeko, Takako och Yuko.. hittade några fina saker..
+ Jag köpte ett julkort till Sayuri, samt hittade en riktigt söt nalle som jag ska skicka till henne...
Ursch när jag tänker på det så saknar jag min Onni (storasyster)... vi brukade alltid göra något roligt.. typ, luncha, ta roliga kort, baka, gå på bio, prata.. go crazy (0^^')~~
Jag och mamma hittade en ny skobutik i stan, seriöst..en helt ny kedja..så jag måste säga GRATTIS STOCKHOLM...haha...!!


Dagens humör: KALL och GENOMFRUSEN
Dagens lunch: Thekaka
Dagens låt: S.H.E feat. 飛輪海(Fen Lun Hai - Fahrenheit) - 謝謝你的溫柔 (Xie Xie Ni De Wen Rou - Thank you for your gentleness)
Dagens show: 嵐の宿題くん
Dagens bild: 言承旭(Yán Chéngxù - Jerry Yan)

No comments: