Saturday 8 November 2008

Dagens problem..

Så under den senaste tiden har jag laggt ner mycket tid och kraft på att städa mitt rum..
har hittat en del saker jag inte behöver osv..

Bla. cd-skivor jag köpt men inte lyssnat på..och inte längre vill ha.
ex. KAT-TUN's Queen of Pirates (JP LE), DBSK - Mirotic version B.
Seriöst, jag hatar skivbolag som SM.. ja menar 1 cd fast minst 4 utgåvor..ORKA!!
Nu när jag ser efter vad de olika innehåller så kan jag säga att det är Version C jag vill ha.
Dock har jag redan A och B... *suck*
Och folk klagar över att man laddar ner, ja menar..oftast är det 1-2 låtar som skiljer men då det finns folk som inte är gjorda av pengar eller har tid och kraft att lägga ner på att köpa "samma" cd gånger X antal gånger så har man tillslut inget val..eller?
Jag har inget emot att köpa fler utgåvor..men snälla förvarna en innan, eller har en onlinesite där man kan "köpa" de enstaka låtarna..så e jag nöjd!
Och när det gäller svenska skivbolag... SÄNK priserna. Inte en kotte vill köpa en cd för 210 kr med endast 10 låtar.
Ja menar..det kostar ca. 50 kr att tillverka skivan, så ja..lurade blir vi alla!?

Dessutom väntar jag på 3 kartonger med prylar från Korea, skor, väskor, kläder, böcker osv.
Skulle behöva en ny garderob..o kanske ett större rum?

Det här med världsekonomin gör inte livet bättre.. inte nog med att man är fattig.. nu måste man verkligen vända upp o ner på varje krona och tänka efter så att man inte en dag står där med händerna i byxfickan och inte har något kvar!
Ett jobb skulle sitta fint. och hoppas att jag får ett... måste bara söka! (har sökt några och väntar på svar)

Min räddning under denna period är musik och komedi, i form av Arashi, andra JE artister samt tvserier.
Många tycker att man borde läsa böcker..men snark... jag somnar bara.. så varför inte roa sig så att man har kul samtidigt.
Att ta en promenad är oxå ett effektivt sätt. Dock har vintern kommit till Sverige!!
Och jag känner mig redan som en stel ispinne.
Men det är inget man kan ändra på..för det tillhör vintersäsongen. *it SUCKS*
Vintern måste vara den årstid jag hatar mest! Jag och vinterkyla = OVÄNNER!
men har man levt i Sverige hela sitt liv och varit med om denna otäcka årstid så är man van, fast att man varje år önskar att man kunde bo någon annanstans!

Det känns också som att koreanskan går långsammare än vad den gjorde i Korea.
Ja menar..här kör vi 80% svenska/engelska och 20% koreanska..
medan i Korea var det 99.9% koreanska. Man känner sig lite som en hamster som springer i ett hjul..det går bara runt runt.. varken höger eller vänster eller upp eller ner!
Sorligt men sant. Men ska bita ihop denna termin och försöka hitta något annat till våren~
Tiden rullar förbi fast att man ändå står still på en och samma ruta.
Jag saknar min klass på Ewha, jag saknar mina klasskompisar...jag saknar woorijib och jag saknar mitt vardagsliv~~
Inte för att det är fel på Sverige..för det har varit kul att komma hem oxå.. men jämför jag med SU och Ewha..så önskar jag nästan att jag aldrig skulle satt min fot på SU, nu när jag vet vad som finns där borta!

___________________________________________________

I onsdags träffade jag Hea, och vi åt lunch på Kimama sushi, och pratade i flera timmar, det var kul, för det var grymt längesen som vi gjorde det~
Kimama's sushi var grymt god..och mycket bra wasabi ^^ den brände mycket skönt (O__o;) och öppnade upp alla porer..*Jag lovar~~ LOL*
Vi tog oxå en tur förbi japanska matbutiken på söder och handlade lite..

Igårkväll träffade jag Tiff och vi gick till Kimama ramen o käkade, ja vet..bara mat..men ^^
Det ar kul, då jag inte träffat Tiff på några veckor.. samt maten var super..
Ramen = LOVE. Denna gång prövade jag en enkel Sojaramen.. den var godare än jag trodde.
samt hade kimchi till...ett måste. Det enda jag saknade var gyoza, men orkade inte betala extra för det, då det var ganska dyrt. Ja menar.. i Japan kostar ramen ca 30-60 kr och gyoza mellan 15-30 kr.
Men i Sverige kostar ramen från. 100 kr och gyoza..ja..80-100kr!!
I alla fall, vi pratade en del om våra koreanska studier, framtid, jobb, koncerter, musik osv. Väldigt skönt att prata med någon som känner till ens situation och har "samma" intressen~
Sommar 2009 = DBSK, Arashi!? ^^ (dvs om vi har TUR)

____________________________________________________

Snart är årets jobbigaste dagar här..fast i år ligger alla 3 inte efter varandra i alla fall!!
1. Farsdag, 2 födelsedag, 3 namsdag!!
Ja menar..i sig är det inte jobbit utan...normalt..
Men det där med att de ligger så tätt inpå är jobbigt. mina plånbok och bankkonto gråter!
Har fixat födelsedagspresent i alla fall, köpte den i Korea..haha ^^
men farsdag o namnsdag e klurigt..då jag bara har..ehm..100 kr kvar denna månad som jag kan spendera!!
Nå väl, det löser sig nog.. pappa kan få en finare julklapp kanske (^_^)




Dagens humör: Huvudvärk!?
Dagens ord: Believe
Dagens mat: 寿司 + ラメン (sushi + ramen)
Dagens låt: 嵐 - Beautiful days
Dagens tv-serie: 流星の絆 (Ryusei no Kizuna)

2 comments:

Makitty said...

Fyller du också år i November? ^^

C-Line said...

nej... min pappa gör..