Monday 27 October 2008

Inte helt nöjd men...

Idag fick jag tillbax min tenta..
Är inte helt nöjd med resultatet, men ser det ändå positivt då jag bara hade 1,5 vecka att ta in information som de andra studerat i 2,5 månader..
aja ska inte klaga. Kan säga att HANJA (kinesiska tecken) är min grej denna termin!!
Tack till alla japanska serier osv (^-^;)
På onsdag är det dags att hålla ett nytt tal.. på koreanska såklart..och det ska vara i 10 minuter!
Ämnet: Kända personer.. Jag valde att skriva om きむたく(Kimura Takuya)
"Ett mycket bra val!" enligt さゆり(Sayuri) (^_^) synd att hon inte kommer att få höra det men... vi får höras av då o då... utbyte Engelska-Japanska står högt på min lista (0^^)00(^^0)


I helgen slavade jag i köket.. lagade en rad rätter som: 焼きそば, お好み焼き, 鉄板焼き, カレライス (yakisoba, okonomiyaki, teppanyaki, curryrice)... dock kände mig inte helt frisk.. småsjuk skulle jag tro!? då jag inte mådde bra alls... men antar att det beror på stress, omställning osv~~
Men är glad att jag fick me mig mamma o pappa o köpa mat på olika japanska affärer... typ 10 kg ris, grönsaker, kryddor osv (^^)
Plus! jag hittade koreansk glass i en av de japanska butikerna!! gissa hur förvånad och glad jag blev! *godare värre*
Antar att jag fortfarande saknar Asien! m(_ _)m

När vi ändå pratar om omvärlden så kan jag säga.. jag HATAR den ekonomiska krisen vi har!
Nu är den amerikanska dollarn samt. japanska yenet svinhöga (om vi jämför med siffran som vi hade för 1 månad sedan)
Så jag tycker att det är jobbigt då jag brukar beställa en hel del från olika håll... jag hoppas att den faller snart igen.. lite hemskt men...
Varför kan man inte lära sig av historien!? Ja menar..allt lutade åt att det skulle bli såhär men ändå sticker man huvudet i sanden!
Sämre tider väntar oss tror jag...så.. snart kommer tårarna rinna 24/7!!
Lovar snart kommer vi behöva ha en kärra med pengar för att köpa mjölk och bröd!!


I helgen är det dags för 嵐's Arashi Around Asia 4 koncerter i Seoul...o jag sitter i ett svinkallt Stockholm och önskar att jag vore i Seoul med en biljett i handen.
Säger bara: 翔ちゃん & 松潤!!

Dessutom släpps sjukt mycket nya skivor... varför kunde de inte släppts när jag var i Asien!? billigare och lättare att köpa på plats!
関ジャニエイト's nya låt 無責任ヒーロー är underbar.. den är så töntig att den äger! (^-^)
samt. Arashi's Beautiful days... en ny ballad..men den är 大成功


Dagens mat: やきそば
Dagens humör: upp-och-ner
Dagens låt: 嵐 - 僕わ僕のすべて

No comments: