Sunday 7 December 2008

Zero motivation~

Tentorna är här, julklappar ska köpas, julbak och allt annat som har med julen står i hallen.
Men ändå så har jag ZERO motivation~~
Jag känner inte för att öppna böckerna överhuvudtaget!
Jag saknar mitt plugg i Korea, där trots att man var som en robot så hade man ändå motivation.
Vilket är tragiskt men kan inte ändra på det.. för man kan ju inte ändra på folks sätt att lära ut, utan man borde då vara större och hitta sitt eget inlärningssätt eller hur!?

Men att ta det ansvaret känner jag inte heller för... Lat som jag är!? *Jag erkänner*
Det här med julklappar är en bra fråga, då folk undrar "Carro vad vill du ha i julklapp?"
När jag va liten började jag redan skriva min önskelista i oktober och den var kanske 3 A4 ark..FRAM och BAK.
Men i år.. kan jag knappt komma på något.. Jag har redan fått en ny mp3..
Så..ja antar att det inte blir så mycket mer...men är nöjd ändå.
Önskelista
Extern hårddisk 1TB
KinKi Kids 39 Phi koncert dvd
KinKi Kids 39 Phi tour Parka (tjocktröja)
Mobiltelefon
Hot Shot (Box 3 & 4)
Honey & Clover (Japansk limited version)
Garderob
YUI - My short stories (CD+DVD)
Jerry Yan cd's
Div. Arashi prylar~
Ett förstorat foto med Sakurai Sho (som jag kan rama in o ha på väggen)

Seriöst... jag har ingen aning!!

Jag köpte det mesta i Korea och Japan... så kan inte komma på så mycket mer, dessutom har både dollarn och yenet gått upp så vill undvika att beställa för mycket saker!

Utöver studierna så sliter jag på jobbet, ett mycket tråkigt jobb men det ger pengar i alla fall, dvs det jag vill ha och behöver!
En bra julbonus.. (^__^)
Hoppas oxå att jag hittar ett nytt jobb..
Det låter inte så skoj men jag ska faktiskt jobba på nyårsdagen... pengar e pengar!

Nästa vecka har jag en till tenta, dvs har ca 600 sidor att läsa på~~
*Someone save me*

Ser fram emot allt som kommer efteråt iaf...
Just nu väntar jag på min julklapp från Sayuri.. my best friend i Korea.. saknar henne.. men vad kan jag göra.. NOTHING!
Jag ska även umgås med Tiff, Lisan, Sandra...o alla andra trevliga människor..
Ska oxå ha ett snack med min kära storebror... dvs slå honom lite och säga att han är en dålig bror som inte hör av sig så ofta som han brukar!! (_ _)


Time to study.. igen.. orden bara snurrar men har inget val!
Önska mig lycka till~~


Dagens humör: deppad!
Dagens låt: 동방신기 - 사랑 안녕 사랑
Dagens mat: Lasange
Dagens bild: 言承旭,桜井翔,王传一

No comments: