Wednesday 22 April 2009

Jag har en ängel vid min sida!

Först måste jag säga en sak!!
Seriöst.. HeeJung unni är inte en vanlig kompis, inte en vanlig människa... hon e snarare som en ängel, en räddare i nöden.. ja ord finns inte!!
Att ha en sånn person nära en i livet är svårt att förklara, det är bara tacka och buga!!


I lördags var jag på Eurovillage och Sthlm 09 sessionen och träffade massa vänner.. en del som jag inte sett på 2.5-3 år!!
Grymt kul..o god mat!!
Fransmännen stod och stekte crepe!!! sen grekland o alla dess godsaker!
Fick med mig en hel BURK med fetaost av grekerna!!! (^_____^) <---- Ser du min lycka?

i söndags var jag till kyrkan för första gången på länge! Efter operationen har jag inte känt mig så pigg att gå, sen var jag i England men nu, Äntligen gick jag! det var kul.
Efter kyrkan träffade jag Lisan o shoppade..ja spenderade över 900, och lönen kommer på fredag!
På kvällen såg jag första avsnittet av Sakurai Sho's nya drama "The quiz show 2". Måste säga att Sho-chan var GRYMT snygg i sin vita "sjukhusklädsel" (^__^)

Måndag - Lämnade jobbet tidigare för att hinna till stadshuset och öppningsceremonin för EUP's 60e internationella session. Margot Wallström, Cecilia Malmström och Kronprinsessan Victoria var där!! Inte dåligt.
Jag gick dit tillsammans med Jing. Efter den långa invignings ceremonin bjöds det på mat uppe i gyllene salen (!?)


Idag kom den officiella nyheten att Johnny's (subgruppen) Tegomasu kommer till Sverige igen i slutet av maj!
Sist de var här var i 2006!! Var självklart och såg o träffade dem.. o nu är det dags igen!
Är inte sånt stort fan av dem egentligen, men gillar Tegoshi's röst.. o ja.. varför inte.. det är inte ofta killarna kommer på besök och dt e ju sjukt svårt att se dem i Japan!! JE o alla deras regler~!
Fast önskar att det vore Arashi istället!! m(_ _;)m


4 nätter i rad har jag drömt om DBSK's Kim Jae Joong.. mer om drömmarna kan du läsa i min LJ.
Måste bara säga.. Kim Jae Joong.. has a DEATH wish!!!


Har oxå insett att jag måste hålla min koreanska uppe.. dags att se massa filmer, serier och lyssna på musik, samt läsa!!
Måste tillbax dit en dag och studera klart, så att min koreanska är 100% perfekt..!
Sen kan jag köra 100% japanska! (^__^)




Today's mood: COLD (it's so cold at work..I freeeeeeze!!)
Today's food: Water (I'm on a strict diet)
Today's songs: YUI - Again & Big Bang - Na man barabwa (remix)

No comments: