Sunday 8 August 2010

En rolig helg!!

Igår var jag till Everland, Koreas största nöjesfält.
Åkte dit med Mikina, Bokyung, Sangbong och Ivar (BK's kompis).
Dock öste regnet ner när vi kom så vi gjorde en hel del inomhus aktiviteter - som att se på alla djur - Djur från Lejonkungen, seröst tror att de flesta djuren fanns med ^^ samt tigrar, isbjörnar, sjölejon, pingviner och div.
När regnet lättade tog vi oss till ner till T-Express, den största och snabbaste berg-o-dalbanan i Asien :) SJUKT KUL!!!!
Åkte en hel del andra saker men då regnet kom i skurar blev det sisådär med allt, men pga bra sällskap gjorde det inget och när dagen var slut hade vi hunnit med allt vi ville åka :)
Innan vi åkte hem såg vi på en ljusparad.

Imorse fick jag ännu en gång vakna tidigt och det bar av till Multibang med Sachiko, Julia, Carolina och Sangbong.
Spenderade 2 timmar, först att spela Nintendo Wii och sedan karaoke.
Sjukt kul som alltid, men berodde mest på sällskapet :)
Efteråt köpte jag mig ett par shorts på vägen..o Sangbong en klänning ^^
Till lunch blev det Samgyetang - kycklingsoppa..eller en hel kyckling stoppad med ginsaeng och ris som sedan kokas.
Sedan åkte jag och Sangbong o träffade Miyuki, Mikina och Bokyung och gick på SBS INKIGAYO. och såg de flesta av artisterna som är aktuella just nu.(BoA, Se7en, Hwanhee, SHINee, Infinite, Son Dambi, Orange Caramel, Homme (Changmin -2am + Lee Hyun - eight), MBLAQ, 4Minute, Teentop, T-max... med flera)
Sedan satt vi på ett café innad det var dags att åka tillbaks till Hongdae och äta middag.
Restaurangen brukar vara rätt dyr men pga att Mikina känner en som jobbar där och de hade ett spec event så fick vi äta buffe för ca 60 kr :)
Hade en mysig kväll och innan jag åkte hem köpte jag ett par till sandaler. (^__^)

No comments: