Thursday 19 August 2010

mkt på en o samma gång

I lördags, 14e aug var jag på SUPER JUNIOR's koncert med L, S o T.
Kul koncert men ja..hade önskat lite mer.
Men Siwon var hur het som helst och älskade hans solo, hans engelska uttal var bättre denna gång. älskade även Heechul som Lady Gaga!!
Deras kostymer som grönsaker var oxå roliga, samt Siwons "Kan någon hjälpa mig" när han skulle ta av sig den. (Morots kostym)

I söndags var jag ner till Jamsil och Lotte town, köpte 2 böcker o spanade sedan in tax free.
På kvällen gick jag o Heejung unni och såg SALT, den var helt ok tills slutet kom, palla med en 2a.. så bra var den inte. och Angelina Jolie är inte min favorit skådis heller men då den varit omtalad och dt var den enda filmen som vi båda tyckte var tänkbar...

Måndag - Grattis på födelsedagen till mig själv!
Började morgonen med en sovmorgon och sedan åkte jag ner till Myeongdong och färgade håret på mitt favoritställe.
Pratade en hel del me tjejerna som tog hand om mig! Efteråt blev det shopping, eller fönstershopping då jag inte kunde bestämma mig för vad jag ville ha.
Köpte lite taxfree saker, parfym o läppstift från Anna Sui.
Fick massa sms från div klasskompisar och på kvällen när jag kom hem fick jag en BAMSE tårta och massa glass därtill av Heejung unni!
Sedan gick jag på bio och såg "Ajusshi", fick se den ensam då unni redan sett den, Seriöst 90% av tjejerna bölade när filmen var över, vad kan jag säga.. mkt våld osv. jag gillade den dock och Wonbin var het XD
När jag kom hem såg jag dock att om jag hade gått till CGV hade ja kunnat se den med engelsk text!!

Tisdag - gick till posten med min resväska full med böcker, mat och div saker.
att gå till posten tog tid och det var TUNGT!!
Först hade jag packat en låda men den väge 65 gram förmycket så vi fick riva upp hela kartongen bara för att kunna ta ut en sak!! hur löjligt som helst men hade inget val.
Kom hem hur svettig som helst, tog en dusch och åkte sedan ner till Sinchon för att fira min födelsedag med alla kompisar.
Vi åt middag på ett köttbuffe restaurant, sedan blev det glass och glasstårta, + fick massa presenter och fina kort och brev!!
Mari's kort var nog det finaste, handgjort o allt. men innehållen i breven gjorde mig tårögd.
Fick halsband, Hello kitty kopp och matlagningspryl, kaffetermos, godis, mobilsmycke osv.
Efter glassen gick några hem då klockan var mycket och resten av oss gick till ett gamecenter.

Onsdag - Graduation day!
Började med att jag fick gå upp för 9 våningar, gissa hur mkt svetten rann!!
Sen gick vi till katedralen och hade avslutning, dvs fick höra tal o diplom delades ut, seriöst "rektorns tal" var sämst!! visst är det varmt, och visste ni att jag bröt benet för några veckor sen.. bla bla bla.
Skönaste var när presentatören sa: Ska jag uttala namnet åt dig. (till rektorn när de delade ut diplom till de som klarat nivå 6)
Svaret löd: Jag kan själv XD
Sedan blev det lunch o massa foton med kompisar.. samt säga hejdå till en del. nästan att tårtarna kom när jag pratade med Yuuka!!
Efteråt bar det av i taxi till Yongsan, där vi (Sangbong, Sanae, Akiko och jag) såg Toy Story 3 i 4D kvalite. samt åt popcorn med grönte smak!! ONLY at CGV
Sedan tillbax till Sinchon och middag med klasskompisar, vi hamnade på ett ökänt samgyeopsal ställe. Sjukt gott och 8 olika marinader, min favorit CURRY!!
Efter middagen gick vi till en pub och sedan gick jag för att träffa Julia, Carolina, Sachiko, Eri mf. och gick till ett jimjilbang (sauna)
Sjukt kul med skratt osv, tills vi somnade. på morgonen blev det bad och gjorde en FULL BODY SCRUB, ni skulle ha sett hur mkt skit som ramlade av!! blev grymt nöjd och är nu lika len som en bebis!
Efteråt hade vi frukost och sedan gick jag till Edae och köpte nya glasögon. 2 par!
Sedan blev det shopping i Dongdaemun, 2 par byxor - ett par jeans och ett par vanliga (kostymbyxor)

No comments: