Tuesday 3 August 2010

sista chansen

Tillbaks i skolan efter 1 veckas semester, dock så känns det sisådär att vara tillbaka, dvs om jag ska vara ärlig ^^
Det är varmt o ja, det märks att alla mer eller mindre gett upp!? hade varit bättre att sluta terminen en vecka tidigare.

I måndags startade vi med kap 6.. nu ska vi debattera!!!inte lätt, jag kommer ihåg lektionerna på svenska, gissa hur det är på koreanska!!!
Plus har insett jag att växt upp i världens bästa land, även ett rätt tråkigt land - dyrt, stänger tidigt osv.
MEN vi har i alla fall mycket gratis, tack vare att alla medborgare betalar skatt, på både gott och ont. Visst har vi många problem med vårt system men till skillnad från Korea så ja.. ^^;;
Lägga ner 7000 kr/per barn för undervisning i ENGELSKA, på en ja..eftermidaggsskola i månaden säger nummer 1, sedan kommer resten!! Min lärare började typ gråta när jag sa hur jag växt upp. Hon kallade himmelriket XD

Åt lunch med Carolina och Julia o hamnade sedan på ett UNDERBAAAAART café, sjukt bra pluggställe o hängställe, dvs tills 2 tjejer kom och rökte som fabriker!! (baksidan av små caféer i Korea).
Efteråt åt jag middag med Heejung-unni, tiff, liz o salsa... samt G L A S S ^^

Tisdag.
Finally.. fick äntligen träffa min JINA unni XD
Ännu en lång dag i skolan samt vår videolärare ville ta massa kort med oss.
o dog under lektionen, måste säga att LBH's bästa scen kom..haha, han pratade med sig själv, sjukt söt trots sin ålder *host*
Efter skolan köpte jag lite småsaker i Edae och åkte sedan hem för att studera.
Under kvällen blev jag uttråkad så beslöt mig för att gå på bio, såg en skräckfilm, fick dock gå ensam då Heejung unni inte gillar sånna, men det e känt att koreaner älskar att se på skräckfilm under sommaren då det är så varmt.
Filmen var rätt läskig i början, och vissa komiska inslag fanns oxå! Men slutet..omo.. tragisk high school love story!!!!! Tur att det bara kostade sådär 40 kr ^^

Nu vill jag see Ajusshi, Akmarul boatta, Toy story 3 och Step up 3D.

No comments: