Wednesday 13 February 2008

Tough week.. and it keep on going

Okej.. veckan.. eller timmarna tickar på ändå så tickar dt långsamt..

Lektionerna är lärorika, iaf en del av dem..men denna vecka har dt varit segt, har längtat hem hela tiden.. :S
Ibland önskar jag att jag bara kunde vakna upp o kunna koreanska flytande! skulle vilja kunna andra språk oxå.
Time 2 find a job.. not that easy though!

Just dt.. imorn ere Valentines day.. BLÄ.. palla att bry sig?
Jag väntar på "Black day" ^^ alla vet vad dt innebär..haha :) :)

Idag kom mitt "första" paket från Hong Kong - med:

Tackey & Tsubasa - 2you 4you
KinKi Kids - Phi
Honey & Clover
Takizawa Hideaki - 2005 concert

Imorn borde det andra komma.. annars blir jag orolig ^^

idag bokade jag biljetter tills på fredag, då ska jag o Tiff se "Ps. I love you".
Älskade boken.. o har väntat på filmen i 6 månader.. it better be good!
+ idag fick jag reda på att skivan jag ville ha från HMV inte finns... Ebay nästa lr?? varför skulle den "vara slut"? I want it I want it I want it! :'( :'(

Jag borde plugga mer, dvs göra klart alla uppgifter i övningsboken.. men seriöst.. man somnar efter 3 st.. att göra om samma saker gör en trött.. och när man suittit i 2 h o ändå inte är klar då börjar man ge upp!! Nej jag e inte dum.. visst dt e lite svårt, men nu är det så att man måste skriva allt gånger 2, då alla uppgifter ska lämnas in, vilket gör att det tar tid!!
Ibland undrar jag hur gammal jag är.. om jag skulle gissa..så skulle jag nog säga 12?!



Det är skrämmande, såg precis på tv. svensk tv btw.
Vi har sett klipp på amerikaner som är dumma i huvudet, o så har vi skrattat åt dem.
ex. "Hur många sidor har en triangel?".. o amerikanarna har svarat "0", "4" osv.. Eller "Hur många världskrig har det varit?" och de svarar "3 st".. dt är nästan sorligt ibland. Men bara därför gjorde de en liknande i Stockholm.

"Har vi vänster eller högertrafik?" Svar: Vänster ((EHH.. rätt svar ska vara HÖGER))
"Vart går solen upp?" Svar: i Väst, i söder, i norr.. ((KOM IGEN... Alla vet att solen går upp i ÖST tänk lite på hur Sverige ligger till.. vilka ligger före? Sthlm eller GBG.. alt Australien - USA))
"Vad heter vår statsminister" svar: ja du..dt var en blandning av konstiga namn. ((Rätt svar är i alla fall Fredrik Reinfeldt))

Det är nästan att man skäms.. för okej om de hade frågat "vem är landshövding i Härjedalen?" då skulle inte jag heller kunna svara.. men dessa 3 frågor är BASIC och det är något man bör veta.. jag tror att jag var runt 4 då jag lärde mig om vart solen går upp, högertrafik när jag började gå.. då man inte ville bli påkörd (man ska alltid kolla till vänster, höger vänster.. sen gå)
Statsminister när jag började skolan, för innan dess.. vem brydde sig då??


Nästa månad måste jag ta tag i mitt hår.. jag e trött på att få stora sår i huvudet för att alla schampon dödar mitt huvud.. jag skojar inte.. får blodiga sår i skallen :S :S :S
Varför vara ett problembarn? detta betyder att det kommer att kosta mig.. en stor summa.. Det är kanske lika bra att raka av sig skiten?? o bära mössa året runt!

give me something I can throw... or let me go into a "dead" forest so I can scream and shout as loud as possible... cause this kinda pain wont stop!! inte nu i alla fall...

No comments: