Monday 31 May 2010

tillbax i Korea

Den 27e landade vi i Korea igen..
Det blev snabb shopping och sedan shabu shabu till middag.
Jag lyckades bränna armen på kokkälet(staving!?) så nu har jag ett fint brännmärke på min arm!
Gott var det i alla fall, o till efterrätt blev det en glass som vi delade på, sedan följde jag mamma hem samt hämtade min väska o åkte hem.
När jag kom hem hann jag inte packa ur allt, dvs han bara få ut tvätten sen skulle min roomie sova så well... ville inte störa henne allt för mkt.


Fredag 28/5
Idag blev det shopping under hela dagen, allt för att hinna med o köpa allt som mamma velat ha, köpte inte så mkt innan japan då vi inte ville släpa.
Åkte sedan hem till mig i Edae o checkade vad jag hade o gick sedan till posten o skickade hem lite av sakerna.
Till middag blev det köttbuffe. Något som mamma tyckte mkt om.
Efteråt träffade vi Heejung unni och gick till Hongdae o satt på snobben cafét o pratade.
Efteråt tog vi oss hem till mig igen o jag packade ner div saker o följde sedan me mamma hem o sov över hos henne.


Lördag 29/5
Började dagen med att checka ut o sedan tog vi taxi till Gyeongbuk Palace.
Vandrade säkert runt där i 2 timmar, sedan åt vi lunch o sen mer last minute shopping, samt hann oxå med Dr. Fish.
i Insadong kryllade det av människor, som alltid, men värre då det var en helgdag. De delade ut gratis popcorn, kaffe, te o varmchoklad (^^;;)
Som sista middag åt vi sukiyaki på Lotte, vi hade en servitris som lagade allt åt oss, det var nästan att hon matade oss ^^
Kimchin var hur god som helst. Efteråt drog jag mammas tunga väska ner till Seoul station och vi tog oss ut till Incheon Airport. Där fick vi vänta i 1 timme innan hon fick checka in, o allt bagage kom med, och runt 10.30 tiden vinkade jag av mamma o gick ner mot flygbussarna.
Innan jag klev på bussen ringde pappa så vi pratade ett tag.
Kom hem runt 12 tiden o satt o kollade på mina serier innan det var dags för att sova.


Söndag 30/5
Vaknade, åt frukost - MELONPAN, duschade... och gick sedan ut för att träffa Sayuri-unni.
Vi åt Omurice till lunch och sedan hamnade vi på det nyöppnade Hello Kitty Cafét. Har varit på det som ligger i Hongdae men nu har de även öppnat en i Sinchon!
Det var i övrigt mkt finare!!!!
Satt där i 4 timmar, hjälpte Sayuri med hennes läxa, inte världens lättaste då jag var tvungen o översätta så att det låter bra men ändå trovärdigt, då hennes engelska inte är på topp så ville jag inte använda allt för avancerade ord, då skulle läraren bara ifrågasätta henne.
På kvällen åkte jag o Carla, en roomie, till Yongsan o handlade, då well.. mitt kylskåp e rätt tomt.
Köpte mina grönsaker - svamp, lök o löv ^^ o sjögräs.. haha 100% asiat!
Mamma ringde sedan o sa att hon kommit hem, så det var bra... ja menar dt har varit så mkt oroligheter ang flyg, vulkanmoln osv.


Måndag 31/5
Vaknade sent, tog först ut pengar o sedan gick jag till Inkas o betade div. avgifter som hyra ^^
Gick sedan till villageoffice o fick papper på att jag sagt upp min nationalitet osv... bla bla
o åkte sedan till immigration office för att förlänga mitt visum, fick spendera 1 timme i kö, jag hatar köer o spec alla ajummas som tränger sig, dvs de har en kölapp i handen men så fort den före går SPRINGER de fram.. aigooooooo m(_ _;;)m
Fyllde i alla papper, köpte frimärkena o well.. att förlänga dt tog 5 min.
o de behövde inte ens papprena från villageoffice, vilket skämt att jag gick dit innan liksom..
Men men nu har jag ett visum som gäller fram till juni 2013 (^^)

No comments: