Tuesday 4 May 2010

Ingen vår men sommar?

Idag var det sjukt varmt när jag steg utanför dörren.. otur? då jag satt på mig lite för varma kläder men hade inte tid o gå upp igen o byta om.
höll på att dö under lektionerna men överlevde.
+ rättade min lärare idag ^^ alla elever inkl. henne sa att en fråga var rätt när den var FEL, sen när vi gick igenom så sa jag till henne, men..hur kan du säga att det är rätt när det de säger sommar o det står vinter i boken..
Hon bad om ursäkt iaf ^^
o ska vara glad att jag hänger med?!

Under läslektionen läste vi lite texter ang olika lekar, sen gick vi ut o lekte koreanska lekar.. det var kul..
jag lyckades bättre än killarna!!! (^__^)
+ efter lektionen pratade jag med min lärare ang nivå 5, velar mellan om jag ska ta skrivlektionen eller inte... min lärare gav mig många råd, men hon menade ändå att det är upp till mig att välja.. dvs vill jag plugga 110% eller 100% under min förmodligen sista termin i Korea...

Efter skolan åkte jag till Yeongdeungpo o åt lunch med Hanna som jag inte sett på lääääänge
dt blev indisk/nepalesisk(stavning?!) mat.. sjukt gott!! men dyrt.. Koreanska mått ^^


Igår var ingen bra dag...
bara negativa saker men mest negativa var nog att en av mina favorittröjor gick sönder på 2 ställen... DUMMA SKRIVBORDSSTOL...fattar inte hur den kunde fastna... men...spelar ingen roll om jag gråter, får sy ihop den senare.
Men det verkar inte som att jag kommer ha den på ett tag då det idag var som sommar och det ska tydligen gå mot varmare tider...
Korea hoppade över våren helt enkelt, förra veckan var som "vinter" o nu har fuktigheten redan börjat sprida sig.

No comments: