Wednesday 6 October 2010

Varför ska människor alltid prata skit om varandra?

Du kallar dig min vän, du säger att du alltid ska vara ärlig, ljuger aldrig osv.
Men när jag vänder dig ryggen eller blundar i 5 sekunder så blir du till en helt annan person.
Visst känns det bekant?!

Man tror att man verkligen känner en människa men en liten situation kan förändra A L L T.
Allt slutar med att ena parten blir sviken, drar sig tillbaka och undrar hur det kommer sig att denna situation uppstått.
Anledning 1. Människor har fria val - de väljer att snacka skit om dig för att de kan.
2. Grupptryck - tragiskt o säga men.. de har inget bättre att tala om.

Kan oxå säga att det inte finns en enda människa som sagt något dåligt om någon annan men sedan finns det olika sätt att uttrycka sig.

Om du inte vill vara min vän.. säg det.
Om du inte håller med mig.. säg det
Om du tycker att du är bättre än mig.. varför är du då med mig?
Om du tycker att det du säger är okej, trots att det är skitsnack och bygger på rykten och har ingen somhelst fakta, så tycker jag synd om dig.

No comments: