Monday 18 October 2010

Varför vara som alla andra?!

Idagens samhälle handlar det om att vara snygg och ha pengar!?
Saknar man det ena eller andra så vad har man då kvar!?
Och varför säger jag så? Spana in alla tvprogram o alla veckotidingar så får du alla svar.
Jag har alltid gått emot mängden.

Tjejer ska vara rosa o leka me dockor, jag var blå/grön/röd o lekte med bilar.
Tjejerna spelade fotboll, jag valde handboll
Alla, eller de flesta, har mac eller iphone, jag kör PC och SAMSUNG

Jag tror att det är därför jag gillar den japanska stilen, dvs de kör på att man ska vara INDIVIDUALIST!
De har allt och inget därborta, något som folk skrattar åt.. men hey! de vågar vara det du inte vågar vara.
I Sverige eller vilket annat land som helst så stirrar folk snett eller viskar om dem som sticker ut.
Men i Japan bryr sig ingen, du får vara precis den du är.

Du kan vara mode och snygg ena dagen, tönt andra dagen, cosplay den tredje.. osv.

I asien kör man på färger, dvs gult, orange, rosa, grönt...whatever.
I väst kör vi på svart, brunt, grått, vitt.
Vad låter roligast!?
Kan man klä sig i färger i Sverige utan att ha folk stirra på en eller ha någon tänka, varför vill den där sticka ut!?
Ibland handlar det inte om att sticka ut, utan sätta lite färg på tillvaron.

No comments: