Tuesday 16 October 2007

Ichi Rittoru no Namida

Jag vet inte vart jag ska börja.
Vad har hänt? Jag kan inte sova längre, det finns för mycket tankar och funderingar.
Jag äter för att jag måste men vet inte varför.
Jag vill träna men orkar inte pga. "sjukdom".
Igår la jag av med min politik kurs, känns iaf som en del av hjärtat blev något lättare!
+ idag fick jag jobb, först o främt inför julen, på NK :D :D :D på musikavdelningen..hehe my fave department :)
Hoppas dock att jag kan vara kvar efter Jul, det skulle vara bra med ett extrajobb.


Ett körkort skulle sitta bra just nu.. varför går det inte att beställa på nätet som allt annat!?


Jag vill resa, långt bort.. till sådär.. A S I E N ! !
Korea 2007 var en UNDERBAR upplevelse och jag vill verkligen tillbaka.
Men jag vill oxå besöka Japan, HK (Hong Kong), Taiwan.. o Kina (Helst Shanghai eller Beijing)
Kina vill jag egentligen till för att det är så billigt. Annars är det inte mycket som drar.. Anledningen till att jag säger så är att när jag mellanlandade där i somras var luften den sämta EVER. Det var som evig dimma över hela Beijing och det var inte särskilt härligt att andas in.
Kan lova att om man inte dör av förgiftning av alla som röker!! så dör man av luften i Beijing, jag tycker synd om alla som ska tävla under OS, kan inte förstå hur ex. maratonlöpare ska orka, luften tar ju slut på 5 sekunder!!
Japan, Taiwan, HK, Korea = SHOPPING, MUSIK, KILLAR, FUN FUN FUN!!!


Från det ena till något helt annat...


Håller på att se serien 1 Litre no Namida (1リットルの涙) - 1 litre of tears.
Jag vet inte hur många tårar jag fällt, men det känns som ett gigantiskt hav. Jag har aldrig blivit så rörd av en tv-serie eller film någonsin!!
Men att veta att detta har hänt, och inte för allt så längesen.
Jag tar för givet att kunna gå, skriva, tala, göra som jag vill. Men tänk att bli som Aya, bara bli sämre och sämre, och beroende av andra hela tiden men också veta att det inte finns något botemedel!
Ursch har några avsnitt kvar men vill inte se, eftersom jag redan vet hur det slutar!!


Imorn blir det en låååång dag.. med lite roliga inslag ^^
Jag ska på kaligrafikurs.. :) inte för att jag lär skriva fint men det ska bli kul ^^



Time to cry time to say goodbye...

No comments: