Saturday 13 October 2007

Tankarna växer?! eller dumheten tar över?!

Okej, föreläsningarna var väl helt okej denna vecka, "missade" några men HEY I survive.
Fast poltiken får ta o ge sig, sista föreläsningen/seminarium på måndag, sen ere bye bye!! Jag pallar inte mer...
Ursch har fortfarade jobb kvar med det där dumma arbetet!!gaaah I dont want to, I don't want to, I don't want to!!
Inte nog med det, vaknade upp med en jätteförkylning, nyser som en tok :( Varför nu liksom.. Bästa tajmingen eller INTE!!
Hoppas att det inte blir värre, jag har verkligen INTE råd att vara sjuk nu!!! Inte för att tajming har varit på min sida under de senaste halvåret..

Ser fram emot fredagen den 19 okt, då ere bye bye Sthlm på ett tag, dvs tills måndag kväll.
Jag ska ta tåget ner till København, Danmark :) :) :) det betyder SHOPPING, RELAXING, ENJOYING...
Vet att jag ska köpa en sak iaf, Søren Bregendals album. När jag ändå nämner honom så e jag lite sur på honom..hmm.. 2004 i Århus "Ehm Søren när kommer ni till Sverige och Stockholm o spelar? (dt var då han var med i C21)."
"Jag lovar inom ett år, om inte får du slå mig!"
"En örfil alltså? inför en massa människor?"
"Mmm.. det får du"
BACK till 2007. Søren skrev på sin Myspace att han skulle vara förband till James Blunt. 2 dagar innan koncerten, en koncert jag skulle gått på om det inte hade varit så att jag hade haft en DUM kvällsföreläsning!
TACK FÖR DEN!!det är vad man får för att man väntar?? He's coming yet I can't see him
Hoppas att det kommer fler möjligheter, för en örfil ska han få..dvs om han inte ber om ursäkt..haha!!


Hmm..asien fronten.. Sitter och tänker hur jag ska göra med News nya album och singel.. lutar åt att jag beställer limited edition nu.. o normal edition senare.
Känns dumt att köpa båda, men Japsarna gör allt för att tjäna pengar, såå då kommer de på att lägga olika låtar på de olika utgåvorna!!! Ganska surt om jag får säga det själv..
Så hela oktober/november/dec lär jag sitta vid brevlådan och vänta...! YESASIA balli balli!!
Vill ha mina cd-skivor samt tv-serie som jag beställt!! Tycker att det är märkligt att ni inte hittat den "sista" cd'n jag ville ha än.. när ni skriver att den finns...!!
+ Hoppas att ni kan tracka ner "Goodbye" skivan!! för jag vill verkligen ha den...
URSCH hur ska det här sluta....Jag blir P A N K ! ! !

Varför är Taiwanesiska killar så "manliga" och de Koreanska o Japanska så..ehmm "Cute/innocent"??
Kolla på Chuan Yi, Mike vs Minwoo, Tego-chan... there's a difference!! still I love them all ^^



Satt o googlade lite på "Nishikido Ryo" för att se vilka serier han vart med i, så såg jag att han hade en av huvudrollerna i "1 litre of tears" en serie jag velat se sen den kom ut, har bara glömt bort att han var med. I alla fall serien bygger på en sann händelse i Japan.
"This drama is based on the real-life struggles of a 15-year-old girl named Aya who suffered from an incurable disease, but lived life to the fullest until her death at 25. The script is based on the diary Aya kept writing until she could no longer hold a pen."

Saken är den att den inte går att få tag på..kan inte hitta den någonstans med engelsk text (SÅ TYPISKT AV JAPANERNA..morr)
Ska nog skriva till Tv-bolaget och fråga dem. Det var ändå 2 år sedan som den släpptes.

__________________________________________________________

Musik tips:
Søren Bregendal - Untold, Every breath I take, Breakaway
Arashi (嵐) - Carry on, Be with you
Alexz Johnson - Time to be your 21
KAT-TUN - Yorokobi no Uta (喜びの歌) (lite konstig titel me tanke på texten..men men)
James Blunt - 1973
Kamenashi Kazuya (亀梨和也) - Kizuna (絆)
MC the MAX - A wonderful world, Tears, Returns
Lee Seung-Chul (이승철 ) - White bird (하얀새)
Son Dam Bi - Cry eye, Alone(혼자)
Feeder - Feeling the moment

Yamashita Tomohisa - Gomen ne Juliet (ゴメンネ ジュリエット)
Kingone Wang - Wo Yao De Shi Jie (我要的世界)

__________________________________________________________

Nästa vecka..
- SEMINARIUM - Politik... OH NO!!!wish me good luck!!
- I really must hitta ett jobb, det här funkar inte!!
- Kaligrafi kurs..*yay* hoppas bara att man inte suger för mkt..hahaha
- FÖRHOPPNINGSVIS se avsnitt 2 av 하늘만큼 땅만큼 PALLAR inte att se 1an för 3e gången liksom.. plz Kim songsaengnim låt oss inte lida mer..haha




"To see it all blow up in flames~~ Time to crash into the sun, Time to walk before I run, Time to be..." - Alexz Johnson

"I'm walking away, I let you fly~~ It hurts so much to know" - Søren Bregendal

No comments: