Thursday 25 October 2007

Trött och fattig.. men jag är glad ändå?!

Jag är trött och fattig... trots att jag precis fått mitt studiebidrag..!
För att förklara tröttheten~
1. PLUGG, har tenta i Koreanska på tisdag.. Jag vill ha ett bra resultat så dt innbär P L U G G!!
2. jag varit på gymmet idag o sprungit som bara den.. sjukt trött.

3. Laga mat, tar på krafterna..
4. Att oroa sig för div. saker tar oxå på krafterna...
5. Dålig dygnsrytm och sömnproblem~~
6. KYLAN som sprider sig som pesten.. gaah jag hatar KYLA ge mig solsken och 30 graders värme!!

och nu till det med att "jag är fattig"
1. Gjorde av med en del i Danmark, div. presenter osv till familj o vänner.. o mig själv
2. Beställt en del skivor o filmer från Japan och Hong Kong
3. Beställt en del skivor till kusinen (dock ska jag få ersättning för dem..)
4. Har utgifter till olika evenemang (Korea relaterade.. haha)

Men i när allt kommer till kritan löser sig allt.. det tar bara lite tid.



Har suttit o kollat på en massa olika clip med NEWS o framförallt med 錦戸 亮, min totala favorit.. haha.. he never fails 2 surprise me!! ^^
錦戸 亮 = Devil (^^) Weird, Cute, SEXY..
När vi ändå är inne på NEWS så har jag precis fått deras senaste PV Weeek, tycker att det är lite roligt att de har gjort en låt som handlar om en vecka..haha..
men som sagt de är N E W S ^^ kul att de är tillbax.. det var ett tag sen som man hörde något nytt from dem (Förutom deras LIVE DVD) Kan knappt bärga mig tills deras nya album släpps.. har redan förhandsbokad "Limited edition", ska nog köpa "normal edition" oxå.. men ska vänta lite då jag inte har allt för mkt i plånboken~~ eller så kan jag hoppas att mamma o pappa ger den till mig i julklapp :) :) (What a wonderful idea ^^)
+ Normal edition brukar inte ta slut lika snabbt.. OCH NEJ jag köper inte TVÅ av samma.. för det är olika låtar på dem trots att det är "samma" album!! YOU SEE Japanese people vet hur man ska tjäna pengar!!!
+ Det e synd att det alltid ska vara så dyrt när det är från Japan.. :/

En cd från Japan kostar ungefär som här hemma i Sverige.. sen har vi Korea där en cd kostar mellan 80-120 kr!! sen finns Kina där det kostar 10-50 kr~~ haha
Ibland undrar man ju hur allt går ihop ^^


Men allt handlar inte om att äga saker.. eller att må bra hela tiden..
Det är alltid något som är fel..



AZA AZA FIGHTING!!


[pv]News - Weeek

No comments: