Friday 27 June 2008

På svenska!! ^^

Nu ska jag skriva på svenska.. bara för att jag kan!! haha

Jag delar rum med en amerikanska.. som hittills har varit rätt dryg av sig.. o hennes sida av rummet ser ut som 3e världskriget och mitt ser ut som INNAN kriget..haha, dvs städat o fint.
Jag har fått ROSA lakan.. vilket e ganska lustigt.. kunde de inte haft ngn annan FIN färg typ grön eller så?
Aja.. jag har eget skrivbord och garderob osv.. kan inte klaga.
Jag bor på 13e våningen och hissen man åker upp i är grymt varm så där vill man INTE fastna!

Imorse hade jag då intagningsprov, jag fatta typ hälften på mitt papper.. men det gick bra ändå.. en lärare som jag träffade tyckte att jag var bra?! ((hon sa inte så bara för att vara snäll!! hon läste hela provet typ fast att det inte var hon som skulle rätta)) sen hade jag intervju med en annan.. o det gick rätt bra..
Hamnade inte i sämsta klassen som jag trodde att jag skulle göra.. men sen fick jag välja mellan 2 olika för tom hon som bedömde vilken klass man skulle hamna i hade svårt att placera mig.. men jag valde den lättare o sen om jag tycker att den e lätt på onsdag kunde jag byta.. så det är bra!!
Först betalade jag för mina böcker men sen ringde jag INKAS o frågade då jag kom på att det stått i mina papper att jag skulle få dem gratis.. så då gick jag tillbaka och fick mina 40 000 won!! så nu har jag pengar att shoppa för istället..haha

Lektionerna börjar på onsdag.. så nu e jag ledig!! feels good...ska ta dt lugnt, ha lite kul o spana i mina nya böcker.. som jag e lite skeptiska till..hmm...well we'll see ^^

Jag gick runt campus efter testet..snacka om att det är gigantiskt.. sjukt mycket byggnader.. o förutom univ så finns dagis, grundskola och gymnasie!!
och det går upp o ner.. det är som ett gammalt handbollspass med back-träning..haha
Dessutom så sponsrar en massa företag olika byggnader.. jag befinner mig i en Samsung byggnad... o bredvid finns en SK Telecom sponsrad byggnad!!
Tänk om vi hade det så i Sverige!! Jag gillar verkligen campus.. skulle vilja packa ner hela campus o ta med hem sen! Sthlm univ är ett skämt om man jämför!!

_________________________________________________

Jag var faktiskt inne på Teenie Weenie igår o hittade likadana skor som jag köpte förra året fast i en mer färgglad modell! de kostar 39 000 won..
men dem ska jag ha.. iaf innan jag åker hem.. nu ere ändå sjukt varmt så nu behöver jag dem inte!!
Det är tryckande.. som i en bastu.. tom på morgonen, men man ska inte klaga.. jag har ju snö när jag kommer hem!!
Aah.. på tal om snö o hemma.. måste jag bara säga att läraren som placerade mig i koreanska klassen blev jätte nyfiken när hon hörde att jag var från Sverige...haha.. hon sa att koreanerna ser Sverige som ett drömland men att det är kallt..haha.. jag sa att det är bara att sätta på sig en massa kläder.. o hon bara nickade.. dvs.. hon fatta inte att om man har mer kläder så blir det varmare..!?

Efter skolan träffade jag Elisabet.. o sen HeeJung.. Heejung hjälpte mig att köpa en mobiltelefon..
gaaah she is too nice!! and I'm so happy for my phone!! Det blev en LG faktiskt..hehe..
Samsung eller Anycall mobilerna här var inte så bra, i alla fall inte dem för ett bra pris.. orka betala 3000 kr när man kan få en för 80 kr..hehe :D
Modellen heter LG IM-S301L o den e vit o snygg design, synd bara att den inte går att använda i Sverige.. :( men den har ordbok o lite annat så det e bra..

Vi åt lunch i Edae.. sen åkte vi me HeeJung till sjukhuset o lämnade hennes X-rays.. sen bar det av till COEX för att lämna tillbaka mig hyrmobil.
Sen gick vi i COEX.. o sen kom HeeJungs kompis o vi åt middag...
efter middagen åkte vi hem, på kvällen bar det av till Hongdae, Club1. Dvs halva Seouls ungdomsbefolkning samlades för att gå på klubbar.. detta händer 1 gång i månaden.. man betalar ett spec pris, får ett armband o det ger gratis inträde till olika klubbar samt att drinkarna blir billigare..

Mötte upp Johan o Dennis oxå o några vänner till Johan.. o hamnade på Noise basement..en känd klubb här..
Men ursch va mkt folk det var.. efter några timmar gick jag o Elisabet till ett cafe o tog en drink.. rätt kul.. för det var lugnt men ett mycket mysigt cafe.
efteråt hamnade vi på S Club.. där var det en massa utlänningar.. o det var ca 80% killar 20% tjejer.. så det va inte så kul.. + att stöta på svinfulla amerikanare, ryssar etc. är inte en höjdare..!
Aja.. runt 4 sådär hamnade vi på Noraebang ((Karaoke)).. o det va kul fast att rösten var halft borta.. men jag hann iaf sjunga 2 japanska låtar, en med YUI o en me Arashi ^^
När vi kom ut hade det börjat bli ljust.. o kom hem runt kl 5.30 am.. :D :D
Köpte en kimbap rulle på vägen hem som frukost till senare..
däckade i sängen o vaknade runt kl 12... ^__^

Second night in Seoul = LOOOONG.. maybe too long!?
Ber om ursäkt om det skulle finnas några stavfel..
1. jag skrev allt när jag vaknade.. o jag hade varit ute HELA natten.
2. Jag e för lat så jag pallar inte att läsa igenom o rätta!!

Today's mood: Calm and HOT
Today's song: 嵐 - How to fly ((this song is addictive!!))
Today's photo:
Min mobil :)

No comments: