Monday 30 June 2008

2 dagar kvar tills skolan börjar...

Idag ere måndag.. o på onsdag börjar skolan.. men men ska njuta!
Imorse vaknade jag IGEN av min otroligt osmarta rumskompis.. hennes vän, som oxå bor här öppnade dörren o började tjafsa om saker o ting.. jag kan säga att jag INTE var på hurmör då klockan va runt 6.30.
Under dagen träffade jag HeeJung i Hyehwa.. o gick runt där.. köpte ett paraply.. ett ROSA!! ja inte min färg men den va söt...
Vi åt lunch på ett trevligt ställe där.. det blev en koreansk biff.. som smakade som en hemlagad svensk hamburgare typ..men det va fine.
Gick oxå in på Basic house o köpte ett snyggt set - en tröja,väst o halsband..
Senare under dagen hamnade vi i Namdaemun.. jag ville se den nerbrunna gaten men de hade spikat igen så allt man såg var liknade en gigantisk kontainer... Marknaden var sig lik..dvs inget att köpa..kanske souvenirer men det behöver jag inte nu..

I Myeondong hittade jag en HELLO KITTY butik.. o de reade ut skor..så jag köpte ett par!! 14 500 won ((Den som säger ett ont ord om HK slår jag!!jag har haft katten sen jag var baby!!))
dessutom hittade jag en klänning o ansiktskräm...
Min hud är som sandpapper..du skulle sett kvinnan i sminkshoppen som hjälpte mig.. hon trodde jag var sjuk eller något för att jag inte hade så mycket smink på mig som koreanska tjejer i min ålder brukar ha.. Jag har då alltid varit en mix o smink har jag då o då men orka slänga ut tusentals kronor för att se plastig ut.. eller i koreanernas fall VITA! Jag gillar min gula färg.. eller snarare jag kan inte byta bort den så det blir ju bara märkligt om man är kritvit i ansiktet men gul på armar o ben!

Demonstrationerna fortsätter här i Seoul.. det är sjukt! Förut handlade det om amerikanskt kött o nu vill de ha bort presidenten.. som bara suttit vid makten i ca 3 månader!! SMART VAL där!
Vi gick förbi en hel hop med poliser och demonstranter, o många av poliserna var i min ålder.. helt sjukt! Igår skadades 300 människor.. o bussar var helt sönder osv..
Ska inte röra mig i det området nu i alla fall.. då jag vill LEVA.
Fortfarande, jag vet INTE hur jag bär mig till men jag lyckas VARJE dag att göra illa antingen fötterna eller benen... jag går in i saker osv :S Behöver nya glasögon kanske? eller ett par extra ögon?!

Idag blev jag medlem hos Kyobo bookstore och Hot Tracks, så nu får jag 10% billigare när jag handlar.. *nice* :)
Lite roligt bara.. för på ena står det mitt svenska namn o på det andra mitt koreanska namn.. :P
men men det är rabatten jag vill komma åt!

Snart ska vi ha ett "housemeeting" antar att vi ska diskutera om hur allt ska skötas o hur saker o ting ska se ut här hemma..


Todays mood: Jetlag!?
Todays song: Ayaka - For today
Todays photo: Man hittar alltid roliga skyltar i Korea.. :D
Här är en av dem~

No comments: