Wednesday 12 December 2007

Klockan tickar på..

I måndags träffade jag HeaRan som hjälpte mig med koreanskan, dvs vi övade genom att prata..hehe tyckte synd om henne ^^ då hon e så bra o jag så dålig, dvs om man jämför..hehe Men det gick bra iaf..o jag kände mig förberedd.
Och så igår kom eldprovet.. muntlig examen i Koreanska 1 samt hörförståelse examen.
Trodde att jag skulle bli sen till min muntliga tenta men jag hann, då personen innan mig var "sen".
Jag fick höra att många inte hade fått "beskriva väg, väder osv" så jag trodde att jag skulle ha samma tur men NEJ... Jag fick allt som stod på vår "Worry list".. efter att jag var klar fick jag min poäng.. 9/10 för uttal och 32/40 för grammatik.. not bad at all :D :D
Efter lunch kom det till "hörförståelsen"... det gick bra..tror jag fast jag fastnade på några saker men tror nog att det ska gå bra.. hoppas på VG i slutändan iaf. men vi får se hur det går.
Var slut efter tentan så jag åkte hem o bytte om.. sedan in till stan då jag shoppade julklappar me mamma...

I natt hittade jag på yesasia.com att Lim Jeong Hee har släppt ett nytt album.. så jag gick in på Kyobo för att lyssna... GAAAAAAAHHH... I so want her new album!!
Det e hennes "sista" inför hennes USA debut! då hon kommer vara känd som J-Lim. Måste dock vänta med att beställa tills jag vet att jag har pengar (nu innan jul blir det en del för alla julklappar osv) eller tills den 21a då jag fått mina "nya" pengar.

Idag var det dags för jobb igen.. o det gick bra, dock blir man trött på vissa människor, dvs de som är arroganta och tror att de är såå mkt bättre än alla andra! De borde öppna ögonen och förstå att de inte lever i en DRÖMVÄRLD...!!
Men det gick bra iaf.. jobbade i ca 4 h.. imorn blir det samma.. och på Fredag = 10-17.



Time for homework.. jag ser INTE fram emot historietentan.. Why Prof. Kim..why??

No comments: