Friday 14 December 2007

Livet som kassörska

KAN DU HJÄLPA MIG?



Okej..snart har halva tiden gått...då pratar jag om jobbet som kassörska på NK ;)
Visst är det kul att träffa folk osv.. men det finns vissa människor som man bara vill slå med ett stort baseballträ i huvudet!!
Olika kommentarer jag fått:
"- Har ni skivan?, - Ja, den står där borta längs väggen. - Va bra kan du hämta den så att jag kan köpa den!"

"- Har ni Celine Dions nya cd? - Ja. - Jag köper den om du hämtar den." (vad hade hänt om jag INTE hade hämtat den?)

"- Finns Frank Sinatras nya cd? - Nej, tyvärr finns den inte, för det e slut i hela Sverige, - VA?men kan inte DU fixa fram den? (HUR DEN ÄR SLUT I HELA LANDET!?!)

" - Har ni Pippi Långstrump på spanska? - Nej, det finns endast med svenska, - Jasså.. du vet inte om man kan ändra språket på dvdn till spanska då?! (JAG SA PRECIS ATT DET BARA FINNS PÅ SVENSKA)

" - Lilla vän nu är det så här att jag letar efter ett PS spel. - Okej PS 2 eller PS 3? - Är det någon skillnad? - Ja det är 2 helt olika maskiner. - Okej, men PS 3, för det är väl det senaste eller? - Okej...(springer o hämtar spelet, som tog evig tid!!), Så det blir 699 kr. - Så mycket? Nej då vill jag inte ha det."


Idag var min längsta dag hittills.. och inte världes bästa..Datorerna krånglade och det tog ap-lång tid att få igenom alla betalningar med div. kort. Sen runt sådär 3 tiden DOG alla datorer och det blev KAOS gånger 1 miljon. (VÄLKOMMEN TILL DAGENS I-LANDS PROBLEM).
Vår chef fick ringa supporten och kunderna blev otåliga, ni vet som barn som aldrig kan sitta still..
Tillslut fick vi igång "offline kassorna", men det innebar att vi inte kunna registera bonus eller ta emot American express eller dinners kort.. för de gjorde att datorerna dog!
VILKET resulterade i ännu mer jobb.då vi fick registera all bonus mauellt osv. OJ OJ..strul iaf.. o trots Offline kassorna dog datorerna ett antal gånger o när jag hade tagit betalt osv av kunderna så kunde allt försvinna.
Jag hade precis dragit kort osv o skulle trycka på ENTER, o så dog den. och min chef som redan var BUSY blev arg på kunden o sa.. ta filmerna, o ha en bra jul o hälsa dina barn att jag bjuder på dem.. (filmer värda ca 500 kr!!!)
Hoppas att det inte händer nästa fredag.. för då kommer det vara ännu större kaos!

När jag kom loss från jobbet gick jag på stan, köpte julklappar till pappa, sen åkte jag o träffade HeaRan o C/O..sorry men orkar inte skriva alla namn. Vi köpte mat o det tog tid.. för HeaRan skulle oxå köpa åt prästen osv.. så det blev typ halva McDonald's...haha ^^

Sedan kollade vi på film..den var RIKTIGT bra.. Maundy Thursday hette den.. med Kang Dong Won och Lee Na Young. den va sorlig men bra!!

Gaaah... 4 days LEFT tills min sista tenta för i år..o jag e rätt nervös..det e såå mkt jag måste plugga!!!! Hur ska jag hinna?? :S

No comments: