Sunday 23 December 2007

Samanfattning av veckan

Tisdag = TENTA dag...
Jag var lite nervös då det var sååååååååå mycket vi skulle kunna, och mycket att hålla reda på.
Först så var vår professor ca 15 sen. Sedan när vi väl fick tentan i handen höll jag på att dö!
Jag blev ganska arg oxå.
Av 75 händelser som vi skulle plugga in...så kom 10!!!!! VAD är det för stil??
Han hade sagt veckan innan att ca 20-25 skulle komma... men så kom 10, varav 5 var "mindre viktiga" dvs sånna händelser som inte är något stort eller betydelsefullt i modern histora.. (överkurs info skulle jag kalla det!!) men svarade på dem iaf.
Sen av 30 personer, kom 10, vilket var okej... fast av de 30 vi hade kom flera sk. mindre betydelsefulla. tex: X - författare i modern historia, samt noveller och essäer... OJ OJ va mycket eller hur?
När han hade kunnat välja personer som ex. Kim Il Sung... då det finns mer!!
Efteråt åkte många av oss till Farsta Strand för att äta de berömda "farsta strand mackorna"... o De var goda, samt det blev som en avslutningsmiddag för Hyemi/Cecilia... så det var N A J S !

Onsdag - Fredag = JOBB, Shoppa Julklappar, pusta ut efter mycket plugg.

På fredagen fick jag besök av HeaRan, Tiff o Lili på jobbet, de var o hälsade på..för att se om de ville ha ngt + fick min julklapp av HeaRan..
Efterjobbet åkte jag till Medis o träffade Tiff, Pernilla o Lili o tog en drink.. det va kul att se pernilla igen.. då det var ett tag sen.

Lördag = Jobb igen ^^ Jag trodde att jag skulle svimma av trötthet under de 2 sista timmarna av mitt arbetspass... men jag överlevde. När jag kom hem lagade jag mat, sen kollade jag på en film.. (Japansk.) Waters hette den... Det var en ganska töntig film, men det var ingen film man behövde sätta sig in i så mkt vilket var najs då jag var helt slutkörd...

Idag(SÖNDAG) var det den sista arbetsdagen..
Imorse när jag kom till bussen insåg jag att jag hade glömt mobilen hemma.. och det var 6 min tills bussen skulle gå... och det brukar ta ca 4 min att gå till bussen... men jag beslöt mig för att SPRINGA hem... och tillbaka.. och jag hann precis.. eller jag sprang som en skållad råtta mitt i vägen så att busschaffisen skulle se mig vilket han gjorde... När jag väl steg på bussen kunde jag knappt andas...var sjukt trött och svettades som en gris (då min dunjacka är riktigt varm)

Back to Work...Visst har det varit kul att träffa nya människor (Kollegor, o vissa kunder..för en del var verkligen pest!!)
+ det har verkligen varit stress.. har jobbat Mån, Ons-Sön.. och folk har verkligen satt ens tålamod på prov.
Vilka tror de att de är?? är jag ngn slav??
Vissa överklass kärringar vill man ge en knäpp på näsan, bara för att de råkar ha pengar tror de att de är bättre osv. NEJ ursch för sånt.
Nu vet jag vad folk vill köpa iaf när det gäller cd skivor, tvserier, spel konsoller osv. Och så vet jag vad folk tycker om priser!!
Idag köpte jag loss mina sista filmer :) samt en parfym tackvare Emily... som har ett blått personal kort vilket = 15% rabatt i hela varuhuset..hihi ^^

Efter att ha räknat kassan för sista gången (och den stämde ^^) så gick jag hem.. men innan jag lämnade NK byggnaden så fanns det en NK påse med mitt namn på, innehållande "en julklapp"!
En stor flaska cider och en chokladask... :) :)
Vilket kändes mycket trevligt då jag verkligen jobbat flitigt ^^

Idag fick jag besök av Yasmin...som gav mig filmen "Ghost train" som jag velat se i flera månader nu... mest för att Erika Sawajiri och Oguri Shun är med.. ^^
Den var bra faktiskt.. första "skräckfilmen" jag "gillade" av alla jag sett... både amerikanska, europeiska o asiatiska.
THANK u Yazz :) :)


Imorgon = Julafton och landet.
Hoppas att jag vaknar i tid och inte missar bussen..det skulle inte vara bra, men tror inte att det kommer att ske.. det som skulle ske är att jag glömmer ngt här hemma... typ packning lr så ^^
Kommer hem igen den 27e Dec..

men så länge... GOD JUL!!

No comments: