Friday 28 December 2007

Så var ännu en Jul förbi..

Jag tror att julhelgen är den helg då svenska folket slänger ut mest pengar runt hela året..
Mat, gran, dekorationer, resor och såklart julklappar..!
Det man inte får av Tomten köper man under mellandagsrean. (FOLK blir som galna om de ser skylten R E A) *hemskt men sant*

Aja själv så jobbade jag fram till den 23:e, var ensam kvar hemma, ingen "mat" och INGEN snö.. och ABSOLUT ingen julstämning.
Men den 24e bar det av till landet... Vet inte om det blev "juligare" men det var skönt att vara med familjen.

Årets julmat bestod av det gamla vanliga + lite nyheter, dvs en massa kyckling?! (Kalkon brukar det väl ändå vara?? men men det var gott och kul med lite omväxling)
När klockan närmade sig 9 tiden blev det dags för PAKET utdelning.. Tomten pallade inte att komma upp till skogen så han skickade paketen med express istället, men vem bryr sig egentligen om man får se den feta gubben lr inte?
Eftersom jag varit ett snällt barn hela året så blev det oxå att jag fick många julklappar... INTE en enda kolbit ;)
  • Pengar
  • Tv-Serie box - Hana Yori Dango 2
  • Pengar till en kalender
  • Armbandsur (Hello Kitty.. OCH NEJ säg inte 1 ord!! jag har gillat Hello Kitty sen jag var 2 år.. jag växte upp med katten!!! (bestick,näsduk osv) och den som knystar ett ord får en fet smäll!!)
  • Film - Alla barn i bullerbyn (Favorit av A. Lindgren)
  • Kläder - Från Korea (en mössa, kjol, t-shirt)
  • Extern Hårddisk (500gb)
  • Pengar till SL kort
  • Örhängen (från Pilgrim) x3
  • Kokbok
    Och div småsaker

Juldagen blev en mkt slapp dag.. sov bort halva skulle jag tro... Då jag jobbat hela veckan innan jul och studerat har jag inte haft tid att sova så jag tog ut allt på Juldagen.
Annandagen = Lunch hos kusinerna..det var mysigt, sedan spelade vi ett spel. Kvinnor vs Män.
Det kändes ganska förnedrande då männen fick frågor om "Sex, namn kändis kvinnor (ex. Britney spears, Paris Hilton), o annat lätt..
Medan vi kvinnor skulle svara på alkohol, bildelar, vinkelslip, racerbanor osv.
Vem tusan vet vilken som är den största racerbanan i England??
I vilket fall.. Kvinnorna vann (båda gångerna..haha)

Den 27e.. jag, mamma o pappa åkte in till Gävle för att spana in REAn innan mitt tåg hem skulle gå.. Men serious.. vad är det med människor och REA? Det är som de aldrig varit inne i en butik förut.. de sliter o slåss och är ÖVERALLT?! Man blir nästan orolig för det svenska folket när man ser dem sådär.
Väl hemma i Sthlm, åkte jag till Söder (Japanska matbutiken..köpte massa nudlar osv) sen åkte jag till den japanska butiken vid Rådmansgatan.. köpte 10 kg ris. Som jag stoppade ner i min väska, som TUR hade hjul.. annars skulle jag ha D Ö T T ! ! men det är som sagt mkt bra ris..
Och för er som inte vet.. det är SKILLNAD på Ris och Ris.
Riset man får i skolan eller köper på ICA är kasst om man jämför med det här. Tom. Ica's grötris är mkt godare som "matris" än Uncle Ben's, Basmati osv!!

Just det.. när jag kom hem låg en avi i brevlådan..så jag sprang upp till butiken och hämtade ut paketet... det var julklappar från Hong Kong ;)
Jag fick ett "bodyshop" pack.. really nice... dock skulle jag helst velat haft en cd eller ngt men ska inte klaga..
Jag hoppas som sagt på att åka dit snart.. typ under "sportlovet" eller efter... ;) Måste spara pengar bara.. för när jag är där ska jag S H O P P A ~ ~ Kläder, filmer, skivor osv. De har allt..hehe

Klockan var för mycket och jag var hungrig som en varg, då jag inte ätit ngt på hela dagen..
Runt 8 tiden fick jag dagens första mål.. Ramen & ägg.. inte så mkt och nyttigt kanske men det var det enda jag kunde komma på just då..
Efteråt kollade jag på ep 2 av ISWAK och ep 6 av Bull fighting, sedan gjorde jag mer mat..eller snacks i form av "Ddeokbokki" *yum* Och satte på en film.. Lost in Translation.. den var riktigt bra.. har alltid velat se den men har inte haft tid...
Så man får passa på när man är hemma själv ^^

Snart är nyår här... och hörde av en kompis i Korea att det är party i Korea varje dag.. för att säga hejdå till 2007 ^^ (somliga är lyckliga...kanske för mkt?)
Men jag känner inget spec.. jag skulle lika gärna kunna sova bort nyår.. det blir ändå bara samma visa nästa år.
Får vänta o se vad som händer..men hoppas inte på ngt stort...

No comments: