Tuesday 13 July 2010

119!

Idag var en annan rolig dag, skojade en hel del me min Jina unni.. kommer sakna henne när jag väl åker ^^
idag var det repetitionsdag, dvs prov, jag fick ENDAST 2 fel.. eller 1,9 varav jag glömde ett streck då vi hade tidsbrist, eller jag fick inte skriva till det då läraren drog pappret ur handen på mig.
lämnade in workbooken iaf. e stolt att jag lyckades göra klart både kap 1 o 2, dvs då jag inte varit motiverad att fylla i den ^^
+ hade inte många fel heller så får vara nöjd med insatsen!

lärt mig nya ord under videolektionen, det e svårt att se en film utan text o ljudet är inte super men det är iaf en känd film denna gång, även om den är so-so.
har den på dvd hemma, ska lätt se om den när jag väl landar på svensk mark ^^

Innan dagen var slut fick jag en ny grammatikbok av min lärare. eller det är inte en bok utan 119 lösa sidor!!
Min lärare har bett mig att kolla igenom allt o rätta engelskan... för när de översätter blir det "hej kom o hjälp mig", antingen översätter de ord för ord, andra gånger meningen o ibland vet jag inte vad det ska stå. ska bli intressant o ta mig igenom.
Satt o rättade på tåget hem o farfar frågade varför jag gjorde det, svaret löd: för att utlänningar ska förstå koreansk grammatik bättre :)

Åt lunch med Julia, Eri o Andrew. idag blev det stark mat, Jeyukdeopbap.
Mycket fin röd färg ^^
Julia o Andrew åker hem i augusti till.. USA resp. Tyskland. Jag e så avis på Andrew som går på YALE!! om jag oxå vore så smart..hahhaha
Eri ska stanna till februari nästa år.

idag åskade det ute o regnade, kände på mig det då huvudvärken aldrig tog slut.
Har hunnit gå igenom alla ord för kap 3 i både läs o videoboken. så känner mig stolt då jag var säker på att jag skulle däcka direkt när jag kom hem.
Imorn har alla andra intervju examen.. o jag ska.. rulla runt på golvet hemma!? o njuta av att vara ledig mitt i veckan.

Har även bestämt mig för att INTE gå på FC Barcelona matchen.
1. Har ingen o gå med, då Hyowon oppa prioriterar sitt prov, vilket jag förstår..
2. Biljetterna är dyrare än vad jag trodde o jag vill ha en bra biljett så - Jina unni sa samma sak.

No comments: