Friday 2 July 2010

Regnsäsong

Idag drog regnsäsongen igång, trots paraply blev jag störtblöt under morgonen.
Efter skoldagen, en låååång sådan med jättemkt att gå i genom, o ännu mer o plugga i helgen! Dock tänker jag inte göra världens ansträningning.. ja menar ska ändå inte göra tentorna.
Åt lunch med Carolina and Julia. sedan bar det av till Gwanghwamun där jag fick tag i ett jätteparaply för sisådär 100kr.
Efter det åkte vi vidare till Dongdaemun där det bliv div. shopping.
En t-shirt med ett ja.. asiat tryck samt gummistövlar.
Prutade ner dem en massa. då killen ville ha 65 000 won! Fattar inte varför gummistövlar e så dyra här.. spec när det inte e märkes stövlar.
Tillslut fick jag tag på ett par för 35 000won, hoppas de håller säsongen ut.
inte världens snyggaste men..helt okej :)
Jag kan spänna åt den upptill vilket e bra för annars skulle det nog regna in i stövlarna.

Imorn blir det lunch med Hyeah unni i Jongno.. lite långt o åka men well.. kan ta mig till Myeongdong senare eller vad som helt. ingen stress.
Skulle vilja se Koreanska fotbollslaget men regnet kommer nog ösa ner o det lär vara sjukt mkt folk som vill se Park Jisung o de andra. men får se om Jina unni ringer... ^^
Ibland skrämmer det mig lite över att min bror o Park Jisung liknar varandra så mkt.. dvs ögonen de har samma uttryck i ögonen när de pratar om olika saker, alt ser glad/ledsen ut.
Min bror heter oxå Park i efternamn så.. men å andra sidan så heter typ var 5e korean det men iaf ^^

No comments: