Saturday 17 July 2010

gris i gyttja

Igår efter skolan åt jag lunch med Miho och Jina, sedan bar det hemåt, i ösregnet.
tog det lugnt o packade om inför morgondagensresa.
Sedan hamnade jag nere i Shinchon o träffade upp en del kompisar, köpte en GIGANTISK födelsedagstårta o åkte sedan till Hongdae.
Träffade födelsedagsbarnet, Ahmed aka. Donkey (hans ser seriöst ut som åsnan i Sherk...loool), o gick till restaurangen, på menyn stod det Arabisk mat :)
vi fick dock vänta.. ca 1 h innan maten kom!!
men pratade en hel del.. sedan blev alla tysta då maten kom ^^
Sedan blev det arabisk dans, vattenpipa o massa tårtor! :) alla var dessutom chokladtårtor, fast från olika ställen ^^

Kvällen avslutades med att vi alla vandrad hem i regnet, jag sov över hos Julia.
Det blev ca 1,5 timmes sömn då det var sjukt varmt i julias rum, sedan bar det av till skolan och vi åkte iväg mot helgensaktivitet - MUDFESTIVAL i Boryeong.
Vi hade inte vädergudarna med oss om man säger så, det ösregnade, med hagel..o sjukt kallt.
men vi hade kul, tills att vi dog av kyla.
till lunch blev det ddeokbokki och odeng! Sedan skyndade vi oss över hela stranden, säkert 30min gångavstånd till vårt SPA.
Därinne fanns bla. en lerbadspol. kan säga att jag kände mig som en gris ^^ men det var kul.. o bra för kroppen så tillviss del förstår jag varför grisar gillar lera ^^
mina händer blev dock super skrynkliga, såg ut som russin!! har aldrig sett dem så skrynkliga förut o alla kompisar dog av garv då jag är yngst men händerna såg ut som att jag var nära döden *host*
Det tog ca 4 timmar att komma hem till Seoul o sedan ytterligare en timme hem till Nowon.

No comments: