Friday 19 January 2018

SLs snabbtåg - snabbt? eller INTE!


Jag förstår inte SLs nya "snabbtåg", ärligt är detta en vinst eller förlust?
jag skulle säga för majoriteten det är en STOR FÖRLUST!!

SL skriver på sin hemsida: Tidsvinsten från Södertälje till Stockholm City blir 3 minuter, från Märsta 5 minuter och från Nynäshamn 10 minuter.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!
Vinst med 3 minuter?? Är det ett skämt? Vem i världen behöver spara 3 minuter när tågen generellt är försenade?

SL snälla ta en studieresa till Tokyo, Kansai (Osaka-Kobe-Kyoto) eller Seoul!
Där kan vi se att med deras snabbtåg tjänar man 30-60 minuter på deras snabbtåg!!!!!
Då pratar vi om en vinst, nu har vi ett kaos med tåg som inte fungerar och ni menar att detta är en bra lösning för oss alla, max 10 min av våra liv går att spara, men för de som tidigare hade 8 tåg i timmen har nu 4. Dvs 15 min väntetid extra. Var är dessas vinst? De har snarare förlorat.

SNÄLLA SL gå tillbaka till VANLIG trafik, stanna på VARJE station.
För just nu har Storstockholm inte ett nät som täcker snabblinjer!!

#SL #Kollektivtrafik

No comments: