Wednesday 23 January 2008

Jag är R I K ! ! !

Började dagen med föreläsningar.. 2 st!
Det var helt okej, men MYCKET att ta in... o "värre" blir det ^^
Okej.. back 2 my topic.. Jag är R I K.
Kom hem, efter att ha promenerat en bit.. i det SVINKALLA svenska vädret. ursch jag trodde att jag skulle förvandlas till en isbit. Nåja... Det låg ett litet kuvert adresserat till moi.. som innehöll mitt lönebesked från NK.. Jag arbetade där innan jul...
Jag D O G nästan... ska inte säga hur mycket jag får.. men jag kommer få ut ett belopp som innehåller 5 siffror ^^
GAAAAAAAAAAAAAH... jag trodde att jag skulle tjäna mindre än hälften av beloppet som jag kommer att få ut!!!
Men lönen den ska jag spara... since I want to go to HONG KONG under våren.. Shopping spree...^^
Helst skulle jag dra till Korea, Japan eller Taiwan men
1. biljetten till Korea kostar "mest",
2. Japan är dyrt.. dvs om man jämför med Korea, HK, Taiwan osv..
3. Jag kan inte kinesiska(mandarin/kanto).. vilket blir lite jobbigt i Taiwan(mandarin). (jag e inte helt blåst.. jag vet att de snackar kinesiska(kanto) i Hong Kong men de kan mer engelska iaf ^^) + I Hong Kong känner jag folk som jag kan bo hos.. Men vi får se vad som händer, har mkt plugg - mycket ny grammatik, ämnen - såsom ÄLDRE koreansk historia, samhälle/kultur..osv.
Annars ere bara att spara dem till sommaren alt. plugga i Korea om ngt år, det är inte gratis så ngt måste jag hitta på för att komma dit...!!


Idag såg jag 黄色い涙(Kiiroi Namida)... va söta alla i アラシ var i filmen ^^
Dock var MatsuJun inte me så mkt :( :( + Sho-kun såg underlig ut.. but I liked him anyway.. + Aiba-chan såg ut som att han var 14-15 år...hahaha
Riida var oxå lite weird..men helt ok och Nino var som vanligt, han är nog den bästa skådisen av dem alla, men sen har han oxå spelat i filmer som Letters from Iwo Jima. (inte dåligt att ha me på sin resume!)..
Well well.. en bra Japansk film iaf..
Ska nog ta o se Memories of tomorrow i helgen me mamma o pappa :)


Just nu längtar jag tills på fredag, då ska iaf jag o tiff (+ kanske yazz, andreas o c/o) käka på Ki-mama ramen.. Jag har velat käka där hur länge somhelst..
Ramen e *YUM* men dt e inte så lätt att käka här i Sverige.. Ramen i Japan är ungefär som korv me bröd på stan/Mcdonald's, pizzeria besök i Sverige. + Det brukar endast kosta runt 40 kr.
Just dt... när jag ändå diskuterar mat.. så kom jag på hur UNDERBART det skulle vara om det skulle öppnas ett "Kimbap" ställe i Stockholm.. skulle inte säga nej till en kimbap rulle för 8 kr liksom. (skulle nog föräta mig..haha)




Låttips:
Arashi - La Tormenta 2004
Arashi - Subarashiki Sekai
Botoukan - Now and forever
Susumu Ueda - Konayuki (Piano Version)
KinKi kids - Hakka candy
V6 - Way of life
Ayaka - Te wo tsunagou
Big Bang - Lies (English version)
Big Bang - Last farewell
Takizawa Hideaki - Ki.Se.Ki
NEWS - Taiyou no namida
BoA - Sunshine
Lim Jung-hee - If Love Makes Me Crazy
Lee Seung Chul - I love you
Younha - Comet (Korean version)

No comments: