Saturday 26 January 2008

So far so good..

"Helgen" började med ett restaurang besök med Tiff, Yazz o Andreas.. vi hamnade på Ki-Mama Ramen, som jag o Tiff längtat till HEEEEEEEELA veckan ^^
Asså va gott det är me Ramen.. ;) Men det var SJUK svårt att välja... tillslut blev det "Miso-ramen". Nästa gång ska jag nog ta en "starkare" sort...
Efteråt gick vi på bio.. och såg "Atonement" (aka Försorning), Tiff o jag skulle ha sett den men så skulle hon jobba dagen efter så dt blev jag, Yazz o Andreas istället..
Det var hur som helst en mycket bra film, FAST jag trodde att den skulle varit lite mer dramatisk än den var.. well well man kan inte få allt!?
Det blev inte så sent iaf, men var trött ändå... då jag sprungit runt stan o velat om jag skulle kapa av håret eller inte.. det blev INTE.

Idag iaf så kapades det av.. och ärligt talat... blev det bättre??
Jag vet inte.. asså det blev inte en katastrof men... jag är inte helt nöjd.. ursch varför befinner jag mig inte i Korea.. eller varför befinner sig inte EVANSTYLE i Sverige??


Gaah idag såg jag den... "明日の記憶" (Asu no Kioku) Memories of tomorrow...
WOW.. är det enda jag kan säga..!!!! 渡辺謙 (Ken Watanabe) gör en OTROLIG insats..and I just love the whole movie.. nästan att jag skulle kunna se om den direkt!!
Den kom ut 2006 i Japan, men den kom ut med engelsktext under slutet av 2007.. o gissa hur lycklig jag var när jag såg det.. har velat se den länge!! och det är nog den bästa filmen som 渡辺謙 gjort hittills..!! Den är grymt sorlig, men handlingen lägger sig nära hjärtat..
Så om ni har möjligheten att se den.. gör dt!!!

No comments: