Wednesday 9 December 2009

Jag har fått en ny familj..

Nu är min nya familj mer eller mindre komplett.
Igår fick jag min pappa, asså jag e yngst i klassen o well.. min "pappa" var typ 22-23 när jag föddes så han skulle teoretiskt skulle han kunna vara min pappa,
Iaf idag fick jag min storebror, mamma o farmor, samt massa andra släktingar..
Dvs hela min klass är som en familj.

Min farmor är min lärare i koreansk skrift (^^)
Hon är så grymt rolig!! varje dag kommer hon på något nytt (^^)

Min lärare i tal är en ajumma som e på resande fot.. (^^;;)
o min lärare i läs o hörförståelse är..hmm.. nej förresten hon har inte valt ^^
Min storebror e killen från England, Pappa är från Canada o mamma e från Taiwan.

Idag hade vi prov...
Läraren håller upp ett papper med ett ord o resten av klassen ska förklara ordet o du ska komma på vilket ord det är o skriva det på tavlan.
Team "dotter" vann med 3 poäng!! Trodde att vi skulle loosa men nej.. Vi vann!!
Min bror köpte en kopp kaffe till mig idag, så som ni ser.. det är bra o vara mig just nu.
Förutom alla läxor.

Igår satt jag o pluggade i 11 timmar varav 4 i skolan.
Min hand värkte tom när jag vaknade imorse!!
Men grammatiken börjar falla lite bättre på plats... jag skrev ca 12 sidor i min anteckningsbok. bra det för nu slipper jag hoppa fram o tillbax mellan 3 olika grammatikböcker. Nivå 2A,2B o 3A.

Men fick reda på att 3B kommer vara ett helvete.. för enligt min lärare är nivå 3A lätt!!! o hon sa att Nivå 3B är SCARY.
Ser inte riktigt fram emot det men..om jag studerar väl nu borde det gå...

No comments: