Saturday 12 December 2009

mkt mat...

Onsdag kväll - åt middag med Mignon o c/o.
Mignon åkte tillbax till Holland i torsdags.
Till middag åt vi kalbi på vårt favvoställe, vi var kanske 12 pers!!
Maten var super som vanligt, sen blev det glass på coldstone.. super gott, jag åt yoghurtglass med blåbär o ananas.. Men smakade av alla andra.
Jag pratade en del med Mignons biologiska syster, yes hon har hittat dem.. o värsta historien bakom man orkar inte dra den...
Lyckad middag iaf (^^)


I torsdags efter skolan åkte jag o träffade upp Tiff i Jogno-3-ga och åkte sedan ut mot Olympic park.
Fick köa i ca 1,5-2 h innan vi fick våra sittplatser, måttligt kul då det regnade!
När vi köat klart åt vi middag...
o på vägen tillbax blev jag..o T.. uppraggade av en random kille som ville göra en intervju på engelska..haha, vi får se vad det leder till, killen går tydligen på min skola...
Aja.. sen var det dags för GOLDEN DISK AWARDS - asså de stavar disk med K och inte C som man gör på engelska, mysko men...
Innan det började gjorde jag klart mina läxor... ^^
Vad ska jag säga om showne.. otroligt förutsägbart...då vi hade programmet ^^ men kul..

SIWON - HETARE än aldrig förr...!!!! Jag vill ha honom... GE MIG CHOI SIWON!! (^^;;)
Ryeowook och Hangeng var oxå helt underbara!!! vill ha dem med.. men inte lika mycket som Siwon! Seriöst han blir snyggare för varje gång jag ser honom!!
På vägen hem kollade jag på Iris.. i mobilen :)
Men när det var ca 10 min kvar dog mobilen o jag rotade fram mitt extra batteri så fort jag kunde o av med alla skydd osv...stackars T som sov på min axel ^^
Nu är det bara 2 avsnitt kvar om jag räknat rätt! Jag vill verkligen ha serien på dvd!!


I fredags efter skolan gick jag o Hannah till en restaurang o åt en helt ny maträtt för mig.
en nytting sorts soppa...!?
den så ju ut som jag vet inte vad men det var JÄTTEGOTT.
Både jag o Hannah satt med stora leenden på läpparna.
Fick även världens största Mandus!!! har aldrig sett så stora förr!

Spenderade resten av kvällen hemma i lugn o ro.. tvättade en hel del.
Lyssnade på Super Juniors nya live album.. jag gillar Sorry sorry remix, Sorry sorry Answer, Siwons solo, Ryeowooks solo....
Samt Brians (från FTTS) nya album är super!!!



Idag började dagen med en kaffe från coffee bean (^__^) sen träffade jag Sayuri, vi hade tänkt o fixa håret men stället vi skulle till hade inte tid så det blev massa mat o shopping istället.
Eller snarare en massa snacks.

Vi började med Kyobo där jag köpte Yoonha's nya album, sen såg vi en massa stånd i Cheongyecheon, o där fick vi smaka pizza. jag fick även en ros.. kan säga att den var DÖD efter dagen.
i alla fall gott men sen blev det kallt!!
i Myeongdong hittade först en sorts glasskaka.. urgott jag åt en med yoghurt o blåbär o Sayuri åt en med choklad o mandlar, tror jag, Efter det hittade vi ett stånd me massa korvar i olika former o smakade på dem.. urgott, Sayuri får mig alltid att pröva nya snacks (^^)
Shoppade ett par jeans... I know.. ett par till, men behöver. Det blev ett par som SNSD gör reklam för..hahaha
Fick även en fin påse me Siwon, Hangeng, Yoona, Jessica o en annan i SNSD men kommer inte ihåg vem.. Yuri? Tiffany? I alla fall, jag gillar dem mkt. jeansen alltså.

Hittade även ett par skor men köpte dem inte.. lite ledsen för dt men det kommer nya hela tiden.
Sayuri köpte en massa ansiktsmasker, kändes som att vi tömde butiken..hahah men fick en poster på Lee Byung Hun <3 <3 - bara för att hon handlade så mkt..hahaha (^__^)
Sedan gick vi o tog sutika sajin - sticker photos..
Det var kul, gjorde roliga poser, hade roliga bakgrunder osv.. det var längesen som jag gjorde sånna. Men de blev jättefina, dock när vi tog fotona var allt på koreanska, men sen när vi skulle dekorera dem så var allt på japanska..riktigt skumt!
När vi kom ut var Sayuri sugen på ngt mer snacks, det blev någon form av sötpotatis, lite för söt för min smak.

Gick runt lite mer, tillslut hamnade vi i Shinchon och åt middag, naengmyeon och mandu.. riktigt gott.
Egentligen är vi konstiga som äter naengmyeon nu... det är "sommar mat" men det är så sjukt gott, och jag hittar aldrig någon som vill äta det med mig, men Sayuri älskar det så det var perfekt att äta det me henne, åt det sist jag var med henne oxå..hahaha (^__^)

Så denna dag var helt underbar..o rolig som alltid när man är i Sayuris sällskap..


Om 1 vecka..o lite till kommer L hit.. YAY ^^
Countdown...

No comments: