Saturday 19 December 2009

Så vänder det....

I torsdags var min lärares första ord: Soobin va fin du är idag, vilken gullig tröja.. den ser varm o mysig ut.
Alltså min lärare som skrämmer mig...
Jag bara: Ehhh.. tack så mkt (^__^;;)

Har arbetat igenom 5 kapitel nu och kap 6 börjar på måndag.
Det e så mkt jag måste plugga igenom, men kommer nog klara mig, hoppas jag...

Efter skolan bakade jag lussebullar med Sayuri, det blev lyckat...o kul.
pratade även en del..så dt var najs. o såklart kan hon ju inte bara komma utan kom med dricka som present!!!
Det är så hon är.. jag gillar henne så mkt.. fast ibland undrar jag hur man kan vara så snäll..hehhe

Ifredags när jag vaknade var det STÖRT kallt. Fast å andra sidan har vi STÖRT varmt innomhus!!! + golvvärme!! ibland känns det som att jag bränner fötterna, men ska nog inte klaga, det är bättre med värme än kyla...!?
Gick till skolan iaf, det var ca minus 14 grader! men kan säga att det var lika kallt som det brukar vara när vi har massa snö hemma! men var sjuktglad över att vi inte fått snö!
Under lektionen ringde killen som frågat efter mitt nummer.. han som ville göra en intervju på engelska.. jag smsade o sa att jag inte kunde då jag skulle me Sayuri o fixa håret efter skolan.
Efter skolan skyndade jag mig hem o lämnade böckerna o skyndade mig till Edae station o mötte upp med Sayuri.
Först åt vi lunch på Lotte, i deras food court. Jag tog en bibimbap, den var riktigt god!! bästa hittills.. o mycket bättre än ost ramyeon... har levt på det i några dagar så ^^ inte för att det är dåligt men gott med något annat.
Sedan gick vi till frisören o färgade håret. De som jobbade där var både japaner o koreaner!!Efter ca 2 timmar var vi klara.. o jag är SJUKT nöjd med min frisyr, kommer nog gå dit igen.
+ det blev super billigt.. endast (ca) 245kr.

På kvällen var jag på inkas julfest... god mat o roligt sällskap!
efter festen gick jag o alex hem o kollade på en film, Julie & Julia med Meryl Streep (eller hur hon stavar sitt namn) Den var riktigt bra!!

Idag vaknade jag grymt sent.. gick ut i Edae och köpte mig ett par skor.. prutade ner dem en bit!
Sen har jag pluggat o beställt mat, för trött för att laga..haha
Det e därför jag gillar Korea.. billig och god mat snabbt samt hemleverans kostar inget!

No comments: