Tuesday 1 December 2009

Skolan har börjat!

Idag ska jag skriva på svenska, varför?
Bara för att jag kan ^^

Idag började skolan!
Jag vaknade tidigt och tog mig en dusch, ett bra sätt att vakna på!
åt frukost och gick sedan till skolan, fick reda på att jag skulle vara i klassrum 906.
Läste alla namn och det var en blandning av nationaliteter.
4 Japan, 2 Taiwan, 1 Filipin, 1 Italien, 1 UK, 1 Canada, 1 Irak, 2 USA 1= kines o andra korean, 1 Tyskland...o jag.
mest tjejer, skulle säga 65%.

Idag hade vi 3 olika lärare, alla verkar bra men som sagt det var första dagen så vem vet!?
Fick 3 böcker, ska få den fjärde och sista imorn eller på tosdag. en grammatikbok.
Kan säga att de väger en del men lika bra att få alla på en gång antar jag.
Min första lärare var rolig, 1 hon hade sjukt svårt att uttala alla namn, + när hon fick reda på att en av mina klasskompisar är utbildad pastor så blev hon rädd, o kallade honom Pastor istället för hans namn, samt det sitter en videokamera fastborrad i taket så det gjorde henne nervös... stackarn.

Under den sista lektionen hade jag samma lärare som intervjuade mig, läskigt värre men det funkade. + hon tvingade oss att byta platser... då hamnade jag med 3 japaner konstigt nog, först var det bara 1 sen kom 2 till.. well well.

Har redan fått massa läxor, men ska kolla med min manager när hon kommer hem om hon kan kolla igenom dem. det är några saker jag är lite osäker på.
o mer väntas imorn.

Insåg idag då vi fick schemat att de kortat av lovet till den 3 jan istället för d. 10e. Dvs en hel vecka.. olyckligtvis... (T__T)
Men inga prov innan julen iaf, fast vet inte om det är bra eller dåligt...

No comments: