Sunday 6 December 2009

Julshopping och IMAX 3D

Spenderade halva dagen med att shoppa div julklappar, sjukt mkt folk ute... o det är rea dessutom, folk blir galna när det är rea, fast i detta land har de alltid någon rea tycker jag så well.. förstår inte riktigt meningen med rea här.

Åt lunch på Myeongdong Kalguksu, dvs en sorts nudelsoppa...
Det är en poppisrestaurang, kön sträckte sig ut på gatan, vi var rätt chockade när vi kom dit men well, ville äta maten så fick köa. Dock gick det rätt snabbt.
Myeongdong Kalguksu öppnade under 60-talet o funnits sedan dess, på samma plats o samma recept osv. det är därför den är så känd.
I Korea byter de ut butiker/restauranger innan man hinner blinka känns det som ibland.

Vi gick runt i Myeongdong, Euljiro-ip-gu (dvs alla Lotte departmentstores..) samt Namdaemun market, men idag var det SVINKALLT ute så well, jag höll på att frysa ihjäl, om händerna alltså.
Min fjällräven jacka är varm nog, o hade mina uggs på mig.. men inga vantar eller mössa, men å andra sidan så täcker mitt hår det mesta.

I Namdaemun frågade de oss vart vi kom ifrån.. o vi svarade Sverige, såklart!, alla bara ÅHHHH.. SVERIGE!!
Tillslut när vi inte orkade med kylan mer tog vi oss till Yongsan. Köpte bio biljetter till A Christmas Carol, iMAX 3D versionen.
Letade upp ett matställe, det blev Kyckling gryta... efter maten hade vi fortfarande tid kvar så vi gick runt i IPark mall o spanade in div. saker.

Innan vi gick in i biosalongen fick vi varsinna gigantiska 3D glasögon!!
o vi satt ganska långt fram men well, hade extra plats för våra saker så det var bra... dvs alla vårs shoppingpåsar.
Denna gång märkte man av 3D effekten, så coolt!
Filmen var jättebra, verkligen glad att jag såg den, och att jag såg den med 3D, det hade inte varit samma sak annars.
Men det roligaste under hela filmen var nog när Martin flög baklänges..hahahahahha
Han blev rädd för den gapande dörrklockan (^__^)
Konstigt nog var filmen textad på koreanska. Visste inte att man kunde texta en 3D film, men tydligen! När jag såg Upp i Sverige hade den ingen text, men å andra sidan hade den heller inga 3D effekter.

No comments: