Friday 4 December 2009

Svenska + Spicy food!!!

Igår efter skolan gick jag o Martin till skolansbokhandel o köpte lite småsaker, vi åt även lunch i skolansmatsal, den var najs.. för vi alla vet hur skolmat smakar.
Jag åt yukaejang, en sorts soppa.
Efter maten tog vi oss upp till Waedae och hjälpte några korrar som studerar svenska.
Tiffy var där oxå..så det gjorde det roligare.
När vi var klara letade vi upp ett middagsställe, det blev japanskt - Okonomiyaki, yakisoba och curry omurice.
Mycket gott... och well.. under middagen så la Martin världens bästa kommentar!!
Vet ni hur ål smakar? som en FET fisk!
Hittade även att en buss jag brukar ta och den gick hela vägen hem..dvs från Waedae till Edae!! Så istället för att behöva byta ett antal gånger bestämde vi oss för att ta bussen hem.
Satt på bussen i över en timme, o luften tog slut rätt snabbt o både jag o M blev sömniga. Kan säga att det var tur att vi fick sitta ner hela resan.





Måste säga att Koreaner INTE vet vad helg är för något, för idag gav lärarna oss dubbelt så mycket läxor som vanligt.. A yaaa (T__T)
Efter skolan träffade jag upp Sayuri och vi gick o åt Naengmyeon, kalla nudlar.. rätt säsong för det ellerhur!
Men iaf, jag beställde den starkaste de hade...det skulle jag inte ha gjort!!
Den var STARK.
Jag har aldrig ätit något förut då jag kännt WOOOAH det e starkt...
men den här gången, ALLT gjorde ont, läpparna, halsen o magen, lovar något växte i magen ^^
kunde äta hälften sen dog jag ^^;;
Nästa gång ska jag nog ta den svagaste bara för att se skillnaden.
Inget fel på smaken o det var gott o hade bra sällskap.

Efteråt hamnade vi på Baskin Robins och satt där i ca 4 timmar o pluggade.
Sayuri fick mig o skratta till tusen...haha.. soo cute ^^ är glad över att vara tillsammans me henne igen.. önskar bara att vi båda inte var så upptagna hela tiden...
Anledningen till att vi satt o pluggade var att Sayuri ska ha ett prov i engelska på måndag o behövde lite hjälp. Måste säga att en del frågor var hur konstiga som helst, + det var grammatikfel här o där.. då är det ändå en NATIVE som skrivit häftet!! (-_-?)

Resten av kvällen spenderade jag hemma.. pluggade. Men e klar me mina läxor nu. Fick lite hjälp av Hani som tur var! Koreansk grammatik är inte roligt!


Btw.. ni som hånar asiater för att de är så dåliga på engelska.. efter att ha sett deras böcker så kan jag bara säga en sak.. OM VÅRA BÖCKER SÅG LIKADANA UT SÅ SKULLE VI OXÅ VARA LIKA DÅLIGA SOM DEM!




Imorn blir det nog X-mas shopping o bio i Yongsan, riktig 3D!!
o på söndag ska jag kanske träffa Tiffy annars så ska jag nog gå me Justine till hennes kyrka i Hapjeong...

No comments: