Saturday 20 March 2010

4D är coooooooolt!!

Idag vaknade jag kl 6!! På en lördag.. Yay..
Träffade Sayuri vid Edae o åkte till World cup stadium..
Vi köpte vår traditionella popcorn meny, dvs combo med karamellpopcorn och sedan väntade på att få gå in i salongen, som var större än jag trodde!

Det var massa andra människor där oxå.
Innan filmen började gick en av de anställda igenom massa regler, seriöst han pratade säkert i 5 minuter!!

Hur ska jag förklara 4D?
3D + att stolarna rörde sig, rök kom ut, vatten kom ut, och det blåste som bara den från fläktarna, jag frös då o då!!

Som vanligt fick jag ha dubbla glasögon då jag inte orkat skaffa nya linser, men är van (^^;;)
Kan säga att bara 3D av Avatar var bra och skulle absolut gillat filmen då med, men alla effekter vi hade med 4D gjorde filmen så cool!
Precis när filmen började så började stolarna att röra sig och fläktarna kom på.
runt 10-15 min efter att filmen startat kom vatten plötsligt sprutande rakt i ansiketet på oss alla till en stor förvåning men inte så mycket att vi blev "blöta" men det var ja.. läskigt (^^;;)

Stolarna rörde sig en hel del, det kändes som att sitta i en berg-o-dal-bana stundvis!!

Vi betalade endast..hmm.. 75kr..då vi såg första visningen för dagen, men om vi hade sett den senare så hade det kostat ca 120kr! Ändå sjukt billigt med tanke på att Hanna sa att se Alice i underlandet 3D kostar 150kr!! När jag såg Alice betalade jag 60kr

3 timmar bra underhålling blev det i alla fall :)
trots den tidiga morgonen!



No comments: