Wednesday 3 March 2010

Nivå 4 har dragit igång

Idag började nivå 4.
Vaknade sent men hann i tid till skolan, hamnade i samma klass som mina 2 japaner.
Och fick en överraskning när en kille som jag pluggade med i Sverige kom in genom dörren.
Han har varit i Korea under 1 år.. o jag har jobbat i Sverige under 1 år... men ja.. undrar vad han har gjort då vi ligger på samma nivå!! Vi låg på samma nivå i Sverige men sedan har han varit i Korea o enbart studerat koreanska så jag undrar!!
+ av alla klasser som finns varför sätta 2 svenskar i samma??

Utöver det så splittras klassen i 2 efter skrivlektionen, och jag måste dessutom byta klassrum.
Första lektionen har vi på våning 8 o andra på våning 10!!
Fått 3 helt nya lärare, en av dem känner jag igen då jag hade henne som min intervju lärare under sluttentorna.
+ den klassen som jag kommer att spendera mest tid med så är det 6 japaner, 2 kineser, 1 malay och 1 svensk.
Otippat? Varav 2 killar..hahah

Vår nya bok saknar färg helt och är fullproppad med material, om jag ska vara ärlig så finns det ingen spec struktur, dvs en typisk koreansk bok, bara fullproppad med div här o där bara för att det finns plats på sidan!!
o vår grammatikbok är ett ja.. underverk?
Jag undrar hur de tänkte, eller snarare inte tänkte, för upplägget i den är ännu värre (^^;;)
+ ni skulle sett ansiktet på min japanska vän när läraren började med att säga att grammatikboken bara fanns på engelska, SOM en HEL BOK.. sedan sa hon att den även fanns på japanska o min kompis ansikte lös som en lampa..hahahaha


fortsättning följer...

No comments: