Sunday 28 March 2010

Får man kasta in handduken?

Igår var en rätt ja..bra dag.. hade sen lunch med Hyeonmi unni o pratade en del.. enbart på koreanska. bra för min del ^^
På kvällen träffade jag upp Shao o Clara o åkte ner till Kangnam o åt middag på Coco Ichibanaya.
Vi tog 3 olika, biff, skaldjur och cremecroquette. med styrka 3!
Det finns olika grader av curryn, dvs om man vill känna smak eller om man vill att det ska brinna i munnen ^^
Dessutom fick man välja storlek på riset, men vi valde normalt på allt.
Hade nog kunnat ta nivå 4 eller 5 men då det var första gången så ville vi vara på den säkra sidan.
Senare blev det glass på Baskin Robins, då maten var salt..o sedan tog vi t-banan till Sinchon och sjöng karaoke :)
Blev bara koreanska o japanska låtar - Kara, SNSD, CN Blue, Ayaka, Arashi, Utada Hikaru, Seeya,Davichi & T-ara (^__^)



Idag har jag pluggat.. asså läxan vi fått e seriöst inte o leka med.. dt känns även som att den borde finnas med i nivå 5-6 och inte i 4an!!
Vi har ca 32 ord som vi först ska skriva betydelsen till och sedan skriva en mening med ordet.
Seriöst..det är svårt!!! jag tycker dt e nog svårt på svenska o engelska!!! (T__T)
+ måste översätta alla ord till kapitel 8..!!!!
Om 1,5 vecka har jag midterms...hjälp!!!!
Får man kasta in handduken nu eller???

No comments: