Friday 5 March 2010

Skillnaden är som himmel och jord.

Igår var jag ute med ett gäng o åt god kycklinggryta, o stank vitlök så jag fick gå o köpa yoghurt påväg till skolan!

Jag skojar inte när jag säger att nivå 4 är MYCKET högre än nivå 3!
Det är som att stå på marken och försöka nå himlen, dvs omöjligt! (^^;;)

Hela upplägget är annorlunda, texterna är mycket mer avancerade det känns som om jag bytt skola!

Boken vi har är kass men det kan man inte säga högt då en av lärarna skrivit boken.
Sen så hatar jag en av lärarna, hon typ skriker i varannan mening så det kryper kalla kårar i ryggraden!
Hon är inte elak men ja.. speciell?
Hon tror typ att vi är små barn, hon jämför oss med sin 1 åring där hemma skulle jag tro.
Vår skrivlärare är snäll, lika så är vi läs-läraren.

Har suttit och stirrat på mina läxor halva eftermiddagen men känner mig inte så mycket klokare då ja, det handlar mycket om ens egna åsikter när det gäller andras och sin egen personlighet.
+ min skriftliga läxa är bara en halv A4, den borde vara en hel men seriöst jag kan inte komma på något att skriva som låter vettigt och inte ordbajsning.
Borde kanske käka middag o sen göra ett nytt försök eller...?

Att vara tjej o ha mens är inget skämt, seriöst folk kan dö av att förblöda o varför ska tjejer blöda 1 gång i månaden? borde inte männen i sånna fall dö av att ha för mycket blod i kroppen!?
Ja menar det e ju inte som att jag går o fyller på när veckan är över.



Igår lärde jag mig något mycket intressant, eller kanske inte men något helt unikt, jag har aldrig hört det förut men... NAKAI-san har mindre fötter än jag!!
Han är en man och har mindre fötter!!!
Enligt honom själv har han 24,5 i stk. jag brukar ha 25-25,5 i storlek. Men visst är han kort oxå (Riidas kommentar var ju självklart bäst!!) o ja han är Japan så kan ju alltid skylla på det men seriöst har aldrig hört talas om en kille, eller snarare vuxen man, som har mindre skostorlek än 25,5!!
Som tidigare sagt han må vara japan men.. han är en MAN!

Har roat mig med Arashi's nya singel som är suverän!! så catchy o gör mig glad o musikvideon är grym! + den har sålt mest av alla singlar första dagen! den slog förra årets Ashita no Kioku!!

No comments: