Monday 1 March 2010

Att få ekonomin att gå ihop..

Har precis kommit tillbax från en resa och ska redan börja planera nästa.
Har pratat en del med mamma och det lutar att det kommer att bli av.
Jag hade Taiwan i tankarna till nästa gång då well..har aldrig varit där o en klasskompis ska dit, men när mamma började med sina tankar så kunde jag inte motstå...

Frågan e bara hur allt ska gå ihop. Vill ju göra roliga saker nu med och borde kunna göra det men ändå spara.
Ja menar gjorde av med hälften av vad jag trodde att jag skulle göra av med i Japan.

Pratade en del med Shao om det igår när vi kvällsfikade. Hon vill oxå resa innan hon lämnar Korea men hon har samma problem, dvs om man kan kalla det så.
För när man reser så vill man ha kul. och jag kan inte räkna med att mamma kommer betala något så måste ha råd.
Men iof. borde jag få tillbax skattepengar då jag betalade ca 1/3 i skatt av det jag tjänade under det senaste året, dock kan man inte vara säker heller.

Håller på att leta extra jobb också men alla vet hur koreanska löner ser ut så jag skulle säga att det ger mig en erfarenhet snarare än något annat, dvs om jag skulle hitta ett jobb.

Måste göra en ekonomisk plan.....

No comments: