Sunday 28 February 2010

Helgen som gått..

I lördags träffade jag upp Shao, åt god lunch i Myeong dong o pratade massa JAPAN.. ^^
Det blev kinesisk mat.. mkt gott o spec med så bra sällskap.
Spanade oxå in kön till H&M som öppnade, kön tog aldrig slut.
Efteråt gick vi mot Gwanghwamun och SFC mall, o drack kaffe o snackade ännu mer..
Jag gillar SFC då det e nybyggt men ändå inte många som känner till det :D
Efter ett antal timmar drog vi oss tillbax mot Myeong dong och gick in i H&M då kön var betydligt kortare. Dock måste jag säga att loggan som sitter över ingången är sjukt liten (^^;;)
+ det var mkt dyrare än hemma. saker som kostar ca 70 kr hemma låg på 135kr osv.

Efteråt hamnade vi på en japansk restaurant och åt okonomiyaki och yakisoba, dock såg Hiroshima okonomiyakin konstig ut.. o nudlarna var inte krispiga!!! jag som alltid velat testat Hiroshima style o blev rätt besviken.
Maten tog sin tid och när vi var klara bar det av hemåt.

Lyssnade på en massa "ny" japansk musik - Kitano Kii's Sakura saku och itsuka kitto anata e, JuJu's Sakura Ame, Miwa's Dont cry anymore, Matsushita Yuya's Trust me, Nishino Kana's Best friend, samt alla Arashi's nya låtar i full kvalite - Troublemaker, Yurase ima wo och Mou ippo.
Både Troublemaker och Yurase ima wo är låtar som ger energi medan Mou ippo är en mer ledsam låt men som ändå är hur bra som helst.

Spanade även in äldre avsnitt av min nya favo serie - 泣かないと決めた日(Naka nai to kimeta hi) med Eikura Nana och Kaname Jun.


Söndag - vaknade sent då jag la mig sent, samt satt hemma mesta delen av dagen o gjorde inget spec.. slappade :)
Sen till middag träffade jag Martin, Shao skulle varit med men satt fast i trafiken så hon kunde inte komma, vi åt dak han mari.. på vårt stammis ställe. Sjukt gott som alltid.
+ Martin's fråga om min japan resa..seriöst.. jag dog.
1. Hur var Japan, 2 Såg du många söta tjejer.
Jag svarade: Martin jag e ledsen men jag föredrar killar... såg en hel del av dem som jag gillade ^^
Sedan träffade jag Shao o drack varm choklad på De chocolate caféet och pratade ännu mer Japan och överlevnad ^^

No comments: