Thursday 4 February 2010

Förberedelserna har börjat...

Om 8 dagar har jag min första sluttenta, den kommer vara skriftlig..
sen är vi lediga, lördag,söndag o måndag pga. kinesiska nyårsfirandet..dock kommer jag sitta me huvudet i böckerna!!
Jag har redan börjat förbereda en del, dvs börja repetera gamla kapitel, men det är svårt då vi även går igenom nya saker. dessutom är jag sjukt trött men sover inge vidare heller...
Tror att jag saknar min gamla kudde..dvs den som är hemma i Sverige, dessutom saknar jag min ENDA tiger...!
Borde skaffa ett nytt djur kanske? är suktad efter griskaninen som fanns med i tv-serien You are beautiful.


Idag fick alla i klassen varsin muffin av vår lärare i skrift då hon av misstag råkat säga fel under gårdagenslektion, Dvs det hon hade förberett tillhörde ett kapitel vi inte börjat med, därför fick hon springa ner till lärarrummet och hitta på något annat. För vår det så..ja.. alla kan göra misstag, men visst var det najs att få en muffin på morgonen (^^;;)
Efter skolan när jag kom hem fick jag lite panik över att min dator brummade på ett konstigt sätt så letade upp Toshibas service center och åkte genast dit, fick välja mellan Gangnam och Yonsan, valde Yonsan då det är mycket närmre. Efter ett massa letande utan att hitta stället frågade jag mig fram. Seriöst..kartan jag hade var sämst! För well.. jag gick till byggnaden men den såg stängd ut då gick ja runt hela bara för att tillslut se att det var rätt!!!
I alla fall lämnade in den, vilket inte var det lättaste då jag fick beskriva ALLT på koreanska.. har ingen aning om hur det lät men tjejen i receptionen kollade inte så snett på mig som hon kunde ha gjort..och ja.. den är ju lagad nu! Totalt fick jag kanske vänta i 30 min, så värt det.. och servicen var billig. ca 70 kr.
Men på köpet så har de dammat av min äckliga fläkt som varit full av damm, intorkat damm!
Dock så syns kablarna fortfarande, men de kanske ska göra det då servicekillen bara kollade på mig när jag frågade varför det syntes... (^__^;;)
+ hittade en broschyr när jag satt o väntade.. o hittade en dator jag tycker var häftig..
Toshiba Satellite M500 RED Snygg färg och design, liknar min till viss del fast mkt snyggare.. undrar vad den kostar!? (^^;;) PAPPA...snälla köp den åt mig när jag kommer hem!?!hahahaa (Vet att han själv "sparat" pengar för att köpa en ny till sig själv, men...om han vill så får han gärna använda sina pengar till en ny åt mig istället..smart ellerhur!? (^__^) )


Vad ska jag göra... jag vill ha IRIS boxen men.. 600kr..det känns så mycket för några dvd'er, om jag ska vara exakt så är det 8 dvder + extra material samt 50sidor booklet..
Saken är den att jag snart ska till Japan oxå, men istället för att lägga alla pengar där..o på Arashi, mitt livs kärlek eller hur var det.. Sally? Lisan?, så kanske jag ska investera i serien jag varit och fortfarande är förälskad i (^^;;)
Det var ett bra tag sen som jag hittade en serie jag gillat så mycket, förutom Lee Seung Gi's Brilliant Legacy.. som jag inte kan få tag på!! (T__T)


Shao har varit sjuk i veckan så vet inte om det blir någon resa till Namiseom.. känns inte som att jag vill släpa med en sjuk person dit..samt tror inte att hon orkar heller..
Men å andra sidan då kan jag plugga o sova ikapp mina missade timmar.

No comments: