Sunday 31 January 2010

En bra helg...

Har slappat nästan hela helgen... borde pluggat mer men har inte orkat..
Ska göra det i veckan som kommer istället..!

I lördags var jag Shao och Clara på bio, såg Sakurai Sho's Yattaman, det var grymt kul o se den på bio.. + jag gillar japanens "norsk/svenska" uttalet var bra, dvs jag fattade vad han sa ^^
+ vi köpte caramel popcorn, sjukt kul för Shao proppade i sig som bara den...looool
Efter bion gick vi runt lite här o där i Apgujeong, köpte eggtarts, Shao åt 2 st på raken trots att hon käkat mkt popcorn.
Efteråt tog vi bussen till Sincheon och hamnade på Coffee bean & tealeaf. Jag drack te, brukar alltid dricka kaffe men tänkte testa ngt nytt.. valde smaken "svenska bär"
Det skulle jag inte gjort! Teet var rött, o när jag drack det var det jättesurt..som att stoppa en citron i munnen.. + hade i lite mjölk i, ja menar det kunde inte bli värre, fast det skar sig så det såg ut som att jag hade en tyfon i min tekopp.
Satt och pratade länge, bla om Singapore då tjejerna är därifrån.. jag vill så åka dit!!!
Kom hem runt 11 tiden o tvättade o satt framför datan tills dt blev läggdags.




Mitt röda te, som ser lila ut på bilden...


Söndag, jag vaknade tidigt o tog mig ner till Gangnam för att träffa en kompis, som inte kom!
gick runt i 1 timme o kollade i affärer sen gav jag upp och åkte hemåt. Dock fick jag inviga linje 9. något positivt i alla fall.
Sen ringde min kompis o förklarade.. hon trodde inte att jag skulle komma då jag inte hade ringt henne dagen innan och mer eller mindre sagt "vi ses imorn ellerhur?"
Jag ville bara dö av garv men la inte mer energi i det hela..

Träffade upp Shao o Clara igen och gick på ett Singaporianskt(stavning!?) café och Shao bjöd mig på ett spec kaffe o macka, gott men annorlunda smak.. det var sött men en annan typ av söt än vad jag ätit tidigare. Vi satt där i flera timmar o pratade om Singapore, seriöst jag vill dit!! har lov i juli..skulle kunna åka då om jag har råd, annars får det bli till jul? nyår?
Efteråt gick vi ner till en restaurang och åt potatisgryta, för andra dagen i rad..haha, sjukt gott men för mycket mat!!! Clara fick ta med resterna hem, just dt för er som inte vet.. de kör med doggybags här!!
Väl hemma började jag med mina läxor, sen kom Justine ner med deras dammsugare så jag dammsög hela lägenheten.. sen kom den nya managern på besök och lämnade lite saker sen gick hon hem igen. Jag kommer dela rum med henne, men hon verkar sjysst så det ska nog gå bra.
Fick lite hjälp av Justine med en läxa jag kikat på i 2 veckor men inte kommit på något att skriva.. ^^ Samt skrev klart min uppsats till Inkas... vet inte hur bra den blev men den duger nog.

No comments: